Pedagógus minősítő eljárás alóli mentesség

32 év közalkalmazotti munkaviszonnyal rendelkezem (pedagógus I. kategóriában). Szeretnék élni a nők részére jelenleg érvényben lévő kedvezménnyel, ami lehetőséget nyújt a 40 év munkaviszonnyal rendelkezők nyugdíjba vonulására. Kérdésem a következő: kötelezhetnek-e a hátralévő 8 év folyamán a pedagógus minősítő eljárásban való részvételre?

Válaszukat köszönöm, tisztelettel: Kati

Deee, alant is pont az látható (=alantas közvetett bizonyíték), hogy az életpályamodell bevezetése (2013/14.tanév) óta mindenki sziporkázva ível - jajj, de merre is???
"Magyarországon a korai iskolaelhagyók aránya sokkal magasabb az uniós átlagnál, 2018-ban a 18-24 éves korosztályban az EU országok 10,6 százalékos átlagához képest 12 és fél százalék volt. Ezen belül a magyar lányok közül sokkal többen maradnak ki az iskolából, mint máshol.
Az általános uniós csökkenéssel szemben ráadásul nálunk 2015 óta nőtt a korai iskolaelhagyók aránya, tehát egyre távolabb kerülünk a 2020-ra kitűzött 10 százalékos közösségi céltól. Ha pedig kitágítjuk az életkori határokat, akkor kiderül, hogy a nem tanuló és nem is dolgozó fiatalok aránya a 15-29 éves korosztályban Európában nálunk a legmagasabb"
Hitelesítő link:
https://eduline.hu/palyakezdes/20200102_fiatal_munkavalalok_helyzete?utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirstart_2020-01-02

Szerintem ez egyáltalán nem ide tartozik. Erről nem az iskola tehet, nem a tanárok, még csak nem is az életpálya-modell.
Azt kellene megvizsgálni, hogy az iskolaelhagyók hány százaléka cigány. Tologatjuk, mint a sz.rt a problémát, de nem merünk - mert az "Újbeszél" nem engedi - őszíntén szembenézni vele.
Illetve, bizonyos törvényeket nagy részben miattuk hoztak (kötelező óvoda pl.).
Kettő: Hagyjuk már ezt az uniós átlagot! Európa két- vagy inkább három sebességes, és mi nem az elsőben vagyunk. A szomszédos országokhoz kell viszonyítani, mint minden mást is...

Természetesen nem mindenkire jellemzőek a korábban felsoroltak. Tényleg nem szabad egymásnak esni,azonban Önöknek is be kellene látniuk, hogy az egész életpálya-minősítéses rendszer úgy igazságtalan, ahogy van.
Csak két példa: iskolán belül nagy feszültséget okoz, hogy a mesterek 18 órájával szemben más 26 (+2-3-4, mert ugye nem a mestereket teszik be helyettesíteni...) órát tanít. Hogy a mester minősít a hét egy napján, és az egész napos elfoglaltságot jelent? Mi köze ennek az iskolának? Akárhogy nézzük, a mester a saját munkahelyéhez jóval kevesebbet tesz hozzá, mint bármelyik másik kollégája.. Ehhez kapcsolódik a fizetés is: ha a kezdő tanár 130-140 ezer között kap kézhez, a mester pedig 400 ezer körül, akkor ez nagyon súlyos probléma. És nem a kezdőknek kellene meghátrálni, és ledönteni ezt az egész minősítési rendszert,még csak nem is a megszakadó ped I-II-eseknek, hanem Önöknek, mestereknek. Nyilván érdekeltek a fenntartásában, tehát ez nem fog megtörténni.
Másik példa: az egész életpálya-modell kifejezetten téves megoldás. A mai világban már nem szokás egész életet egy munkakörben, egy foglalkozásban eltölteni, és ennek meg is vannak az előnyei. Nem árt egy pedagógusnak sem, ha néha szétnéz a vállalkozói szférában, vagy más közalkalmazitti területeken. Ha a jelenlegi rendszerben egy 40 éves mérnök úgy dönt, hogy 15 év mérnöki meló után tanítani szeretne, kezdőként kezelik - magyarul nem ismerik el a munkatapasztalatát - és hosszú éveket kell arra várnia, hogy előrelépjen. És mi van akkor, ha valaki 2 év alatt eljut addig, amíg más 20 évig sem? Nem mehet minősítésre, mert nincsenek meg az évei.. Ilyen merev, ócska rendszer a legrosszabb álmainkban sem jött elő, és igenis, ezért nem a politikusokat és minisztereket vádoljuk, hanem azokat a nagyeszű pedagógus társainkat, akik kidolgozták. Akik ott ülnek a POK-okban és egyéb "bizottságokban".
Sajnálom, hogy rossz helyen csattan az ostor, és sértve érzi magát, meg is értem. Nyilván vannak kiváló mesterpedagógusok, akik segítík a többit, stb. De ebben a rendszerben, amikor kétszer annyit keresnek, mint mások, nem fogjuk Önöket, mint "egészet" kedvelni, és elismerni sem.

Maximális egyetértésem és tiszteletem. Én sem minősülök.
Aki 2013. szeptember 01-én, az ominózus baromság bevezetésekor, már rendelkezett tanításra följogosító diplomával (sőt 25 év munkatapasztalattal és betöltött 50 évvel) attól az Atyaúristen sem várhatja el, hogy bizonygasson bármit is. (Egyébként egy korábbi alkotmánybírósági döntés rendelkezett a "bukottak" munkaviszonyának 10 napon belüli megszüntetéséről. - Ennyit az Alkotmánybíróság "függetlenségéről".)

Ha az ELTE diplomám és 32 év nem elég, akkor részemről a fáklyás menet 2023-ban...

Ha az ELTE diplomám és 32 év nem elég, akkor részemről a fáklyás menet 2023-ban...

Kedves Kata! Én sajnos nem vagyok ilyen bátor és csak 16 éve tanítok. De totál egyetértek veled, a múltat is ismerem elmondásból anyukámtól, aki óvónő. Teljesen kiidegel a minősülés, nem is tudom hogyan tudnám megúszni. A tanítás mellet a családommal is akarok foglalkozni és nem adminisztratív baromságokkal. Eredetileg két gyereket szerettem volna, de a második már nem fog megszületni, az agyonterhelésem miatt és időhiány miatt és mert nem akarok über-idegbeteg anyát a meg sem született gyerekemnek. Ez van. Szerintem, aki nincs a pálya környékén, az el sem tudja képzelni kicsit se, hogy hány malom között őrlődünk. Semmi tekintélyünk nincsen. Én egy hullafáradt tanító néni vagyok, aki rajong a gyerekekért, de mégsem mert szülni még kettőt se, mert le vagyok strapálva teljesen. Nem tudom, mit csináljak?

"Teljesen kiidegel a minősülés, nem is tudom hogyan tudnám megúszni."
Hogyhogy hogy tudnád megúszni? Úgy, hogy egyszerűen nem jelentkezel minősítésre és kész. Egyesek erre azt mondják, hogy "de hát kötelező most már!", de nem úgy kötelező, ahogy ők be akarják állítani! Nem jelentkezni kötelező, hanem ha te úgy döntesz (de nem muszáj úgy döntened!), hogy kéred a minősítésedet, akkor a rendszer kötelessége téged minősíteni. De ennyi. Ha nem jelentkezel, akkor nem leszel minősítve és kész, meg van úszva. Jöjjön az a második baba!!! :)

Sziasztok!
Nekem egy olyan kérdésem lenne ha rendelkeznem kisgyermeknevelői és óvodapedagógus diplomával is, de már több éve dolgozom mint kisgyermeknevelői és minősítették is, ha esetleg óvónőként kezdenék dolgozni Újra kell minősülni vagy megfelelő a kisgyermeknevelőként szerzett minősítés?
Előre is köszönöm!

Kedves pedagógusok. Az lenne a kérdésem, hogy óvodapedagógusi szakközépiskolával dolgoztam pedagógiai asszinsztensként. Megszereztem a diplomámat, persze nyelvvizsga még nincs. Pedagógiai asszisztensként felvéve papíron, de gyakorlatban óvónőként dolgozok már jó ideje. Hat év közalkalmazotti jogviszony esetéban kell-e a gyakornoki procedúrán átesnem, vagy sem. Jelenleg egy ideje gyakornokként vagyok besorolva, mióta leállamvizsgáztam. Én végig abban a tudatban voltam, hogy mivel a hat év közalkalmazotti jogviszony megvan, így erre nem lesz szükség, csak a nyelvvizsgát kell még megszereznem, és dolgozhatok rendesen ped. egyben. Mióta át lettem sorolva gyakornokba, a fizetésem is lejjebb ment.

Úgy értelmezem az itt leírtakat, hogy 2022-ig mindenkinek kötelező a minősítés, kivéve a nyugdíj előtt álló kollégákat
Nincs olyan,hogy maradok végleg a Ped 1.-be. Jól értem?

2020-ig csak annak kötelező, aki 2013. szeptember 1.óta folyamatosan pedagógus munkakörben dolgozik, így neki akkor jár le a 9 év, ami után kötelező a minősítési eljárás lefolytatása és a ped.II-be lépés. Ha időközben pl. Gyeden volt, akkor természetesen nincs meg a 9 éve, ez esetben nem kötelező minősülnie. 6 év ped I. tapasztalat után minősülhet, ha akar, de 9 év után kötelező. Nem maradhat ped I-ben.

Ez nem igaz. Az, hogy kötelező, azt jelenti, hogy kötelező minősíteni őt, ha kéri. De ha nem kéri, akkor nem minősül és kész.

"A 2013-ban Pedagógus I. fokozatba sorolt pedagógusok (tehát a pedagógusok döntő többsége) számára kilenc év múlva válik kötelezővé a Pedagógus II. fokozatú minősítésre történő jelentkezés, azaz 2022. augusztus 31-ig."
(Tehát csak az időpont húzható el, hátha addigra megszüntetik!!!)
Hivatkozási link:
https://www.petroczigabor.hu/cikkek/pedagogusminosites/minositesi_rendszer_helyzete.html
Ám a tömeges passzív ellenállás talán érhet valamit, ennek az orbitális baromságnak az eltörlése érdekében...

Csak helyesbítek!

Kérdésem: betegség miatt lehet-e mentességet kérni a kötelező minősítés alól?

Két kérdésem lenne a pedagógusokat ellenőrző "hatalmasságokhoz".
1. Ha ebben az országban demokrácia van, akkor MIÉRT nem dönthetem el ÉÉÉN, (szankciók és egyéb "büntik" nélkül...) hogy akarok-e ped.II-be lépni a magasabb fizetésért, avagy nem?
2. Most, amikor ekkora pedagógus hiány van, MIÉRT az elrettentés a cél???
25 éve vagyok a pedagógus, az intézményünkben többen úgy döntöttünk, hogy elhagyjuk ezt a pályát , amit valamikor a hivatásunknak választottunk, mert ez már nyomokban sem hasonlít arra ami miatt elkezdtük! A GYEREKEK miatt döntöttünk anno a pedagógus szak mellett, akikkel lassan már nem tudunk megfelelően foglalkozni a rengeteg írásbeli munka miatt. Adódik egy újabb kérdés: HOL van ebben fantasztikusan kitalált és megálmodott "pedagógus életpálya modell"-ben a GYEREK??? Bárkinek a véleményét, hozzászólását, válaszát előre is köszönöm! :)

Én is pontosan ezen vagyok elkeseredés. A legjobb barátnőm hagyja el a pályát, mert méltatlannak érzi az egész eljárást, élén az önértékeléssel (ami csak nevében ön, valójában mások értékelnek.) Kellene minőségi javulás pedagógus körökben, de amíg nincs utánpótlás, addig az egész értelmetlen és megalázó.

Szia!
Teljesen igazad van. Én is pályabeli vagyok, de már nézelődőm más munkák után.A pedagógusok nem csak tanítani tudnak, bátorsággal más munkában is megállják a helyüket. Manapság elég sok lehetőség van lényegesen több fizetésért, nyugodtabb munkakörülményekkel, sőt külföld is szóba jött. '94 óta minden szavazáson a jelenleg hatalmon levő pártra szavaztam, amiért elég sok konfrontációm volt a környezetemben . Idén májusban már nem fogok elmenni. Abszurdum ami manapság Magyarországon megy. Félreértés ne essék, az előzőek sem voltak jobbak.Nem tudok melyik párt lenne igazi hazafi.

Kedves Raponca 1!
Ha eldöntötted, hogy elhagyod a pályát, akkor miért foglalkoztatnak még ezek a kérdések?
Nyugodtan próbálkozz a versenyszférában vagy akár a közszféra más területén, aztán majd megtapasztalod, hogy ott is van minősítés, minőségbiztosítás, adminisztrációs teendő és időnként végeláthatatlan munkaidő. (... viszont pl. NINCS 46 NAP SZABADSÁG ...) A 25 éved alapján arra következtetek, hogy abban az érában szocializálódtál a pályán, amikor külső ellenőrzés, értékelés nem volt a pedagógus munkájának megítélésére. Te eldöntötted, hogy tökéletes és pótolhatatlan vagy. A minősítés során csak ezt kell bizonyítanod!
Tudomásom van olyan tantestületekről, amelyeknek 60 - 70%-a minősített pedagógus, kitartóan helytállnak a napi munkában, egymást segítik és nem lázonganak. Ezzel pozitív hangulatot generálnak, amely jócskán visszahat a GYEREKEKRE, a teljesítményre.
Az általad "hatalmasságok"-nak nevezett PEM és PSZE szakértők szintén pedagógusok, csak hozzád képest más látásmóddal rendelkeznek. A hivatásukért hajlandók még több áldozatot hozni, képesek haladni a korral és meg tudnak felelni újabb és újabb elvárásoknak. Nem "rettennek el" attól, hogy tudásukról, tapasztalataikról olykor számot adjanak, azzal kollégáikat segítsék és megerősítsék abban, amit jól csinálnak a napi rutinban.

Tisztelt Korund!
Önnek bizonyára nincsen jobb dolga, mint a portfólió fogalmazgatása, önmagának "fényezése"! Nekem viszont fontosabb a családom, a velük eltöltött minőségi idő! A gyermekem alsó tagozatos, nekem ő a legfontosabb! Mellette kell lennem, segítenem kell őt mindenben, támogatom kell! Nem érek rá felesleges dolgok írogatására vesztegetni a drága időmet, mert azt az időt, amit a portfólió megírására fordítanék, mind a szerető családomtól venném el! Nem fogom! Nem vagyok hajlandó, és nem kényszeríthet engem erre senki! Az egésztől hányingerem van! Folyamatosan álláshírdetéseket böngészek sajnos én is, kizárólag a portfólió megírása miatt! És nem azért, mert nem tudnám megírni! Egyszerűen egy óriási idiótaságnak, felesleges tehernek,és időpocsékolásnak tartom az egészet!!!

Ön valószínűleg más világban él. Az egész minősítéses "játék" csak a fiatalokról szól. Egy 3 évtizede tanító tanár számára megalázó!!!! A minősítés miatt pedig a gyermekeknek semmivel nem lesz jobb, hacsak azzal nem, hogy a tanárok a dolgozatok íratása és javítása helyett a kötelező baromsággal vannak elfoglalva. Ja! A mai tanárhiányos időkben valószínűleg Ön és az Önhöz hasonlók fognak majd helyettesíteni ott, ahol s tanárok nem minősítették magukat. Jó erőt kívánok hozzá!

Kedves Korund! Ezt kötve hiszem,hogy vannak ilyen tantestületek.Inkább csak félnek,hogy elveszítik az állásukat,ezért behódolnak a hatalomnak.

"Miért nincs értelme a portfóliónak?
A portfóliós értékelés ötlete pedagógia szakemberektől, kutatóktól származik, de rendkívül lényeges, hogy az elméleti
elgondolás több ponton is különbözik a pedagógusok mostani értékelési gyakorlatának megvalósítástól. A kidolgozásában
közreműködő szakemberek – többek között Falus Iván – nem ilyen felfogásban képzelték el a portfóliókészítést. Két nagy
különbség van a mostani gyakorlat és az elmélet között.
Az egyik, hogy nem visszamenőlegesen kell(ene) gyártani a dokumentumokat, mivel ezek – amennyiben a tanári, tanítói
tevékenység mindennapi részei – a pedagógus valódi fejlődését szolgálják. A tanár az összegyűjtött dokumentumokból és az azokhoz tartozó reflexiókból következtetéseket vonhat le, tanulhat belőlük, ezáltal fejlődhet, fejlesztheti munkáját. Ám egyrészt ennek hazánkban semmiféle kultúrája, hagyománya nincsen, másrészt nincs is rá elég ideje a pedagógusnak. Így ez az elgondolás a gyakorlatban csak egy kötelező kör, szükséges rossz a legtöbb pedagógus szemében, nem pedig fejlődési lehetőség.
A másik különbség az előzővel szorosan összefügg: nem meghatározott dokumentumokat kellene a pedagógusoknak legyártaniuk, hanem bármit összeszedhetnének, ami igazolja kompetenciáikat, tudásukat. A felkészültséget a portfólión keresztül legfeljebb a dokumentumkészítésben való jártasságra vonatkoztatva mérhetjük, a valós pedagógiai tudás felmérésére nem alkalmas. A portfólió messzemenően nem azt méri és értékeli, amire hivatott, és semmi köze a tanításhoz és a pedagógus
minőségéhez. Olyan ez, mintha egy favágó szakmai teljesítményét a kivágott fákról és a fűrészeiről készült, jól sikerült
fotósorozat és a azokhoz fűzött megjegyzések alapján értékelnénk. Majd besorolnánk favágó I. meg mesterfavágó
kategóriákba.
Hogy mégis mi lenne a megoldás? Jóval több értelme lenne, ha más országok (pl. a távol-keleti országok) példáját követnénk,és nem a pedagógusgyártás lenne a célja a felsőoktatásnak, hanem a minőségi pedagógusképzés. Sok-sok és többkörös szűrő, alkalmassági vizsgák, magas követelmények (ehhez mérten nyilván magas fizetések), hogy a valóban jó tanárjelöltekből válhasson csak pedagógus.De ha mindenképpen ragaszkodunk ahhoz, hogy a már a tanári pályán lévőket minősítsük, akkor inkább helyzetgyakorlatok,problémamegoldás, szakmai tevékenység és tanulók teljesítménye alapján tegyük. Talán úgy reálisabb képet kaphatnánk arról hogy ki milyen tanár, és valamivel közelebb járnánk a minőségbiztosítás fogalmához. És nem kivágott fákról készült fényképeket nézegetnénk."
Jánk István 2015. január 8. 19:02 nyest.hu

Kedves Korund!
A hivatástudat mellé lelkiismeret is kellene. Legtöbb szakértő a magasabb fizetésért és a kevesebb óraszámért csinálta: heti 2 nap minusz óraszámban:(26-18=) 8 óra kedvezmény hetente, nincs ingyen helyettesítés, hajnali ügyelet, kísérés stb.... plusz 100 ezer nettóval több fizetés.
Kíváncsi lennék hányan maradnának szakértők ped. I-II fizetéssel és heti 1 nap kedvezménnyel.
A kihívás még mindig csoportban lenni, problémás csoportban tanítani nap mint nap, és nem a másik minősítgetése.
Az egyházi és újabban egyházinak átminősített iskolákról nem is beszélve, ahol egy gyerek 4-szer annyit ér (50 ezer helyett 200 ezer) az emberek által befizetett adókból, mint a közintézményekben. Hol van az esélyegyenlőség?

Én már minősültem. 100%-os minősítést kaptam. Nekem személy szerint semmi újat nem tudtak mondani a bizottság tagjai. Rengeteg időm elment a portfólió megírásával, amit fordíthattam volna arra is, hogy új ötleteket kreálok az óráim megtartásához.

Ha!
Nagyon jól tudjuk, hogy azok a pedagógusok máshogy kerültek oda, ahol vannak.
18 év után hagytam ott az iskolát és a tanítást- a HIVATÁSOMAT, mégpedig úgy hogy diákok-szülők sírtak.
Nem vagyok hajlandó bizonygatni, hogy hozzáértő vagyok, mint ahogy azoknak sem kell, akik az ostoba szabályokat hozzák ezzel kapcsolatban. Egy papírkupacot bárki képes összehordani, attól még nem biztos tud tanítani (és ezt úgy írom, hogy több diplomával rendelkezem.

Kedves Korund!
Elmúltam ötvenéves és nem szeretem, amikor az ilyen fideszes seggnyalók kioktatják az embert. Néhány szó az elmúlt harminc év oktatáspolitikájáról. A sok okos politikusnak köszönhetően a rendszerváltást követően sikerült ide importálni az amerikai csürheneveldét, ami ott sem működik. A pedagógusokat soha ilyen módon meg nem alázták, mára a társadalom lábtörlői lettek. Talán őket kellene minősíteni. A pedagógus bérekről meg csak annyit, hogy bármelyik gyár összeszerelő üzemében a betanított munkás is többet keres. Még mielőtt engem is kioktatnál a versenyszférát illetően sok évet töltöttem el ott. A fidesz kormány regnálása alatt a liberális csürhenevelde mit sem változott, csak kitalálta, hogy miként alázza meg a pedagógusokat még jobban. Még volt képük mindezt elnevezni Klebersberg Kunóról. A pedagógusoknak megérné az állam ellen pert indítani, amiért az a minősítőeljárás során nem ismeri el a megszerzett végzettségeiket. Hogy hogy azzal fenyegetik a minősítésnek álcázott önfényezést megtagadó pedagógusokat, hogy megszüntetik a munkaviszonyukat. Miféle pofátlanság ez? Több iskolában is tanítok mindenhol pedagógus hiány van. Arról nem is beszélve, hogy a fiatal pedagógusok még félévet sem bírnak ki és elhagyják a pályát. Ez a helyzet kedves korund. A pedagógusok többsége bele van fásulva ebbe az egészbe. Nem az a valóság, amit a fideszes média hazudik. Ha tetszik, ha nem ez a valóság.

Teljes mértékben egyetértek!
Attól tartok, a jelenlegi PSZ és PDSZ is irreleváns: még csak meg sem említi a témát, ami pedig a pedagógus munkaterhelést extrém mértékben és értelmetlenül tovább fokozza, a tantestületeket méginkább megosztja, sőt egyenesen szétveri. S valóban olyan "mester-kápó" réteget alakít ki, amelynek károkozása már most is beláthatatlan károkat okoz. (A Zimbardo-féle börtönkísérletről elvileg tanítanak a pedagógusképzókben - melynek viszont hazai, rémisztő megvalósulása mindinkább körvonalazódik.)
Tények: Iván elvtárs és H."Rozetta" egyaránt orosz szakos tanárok. Az anyatejjel szítták magukba a diktatórikus módszereket. Majd a megfelelő időpontban némileg arrébb csúsztak a színskálán - ééés bevezették a "minősítés" becenevű "kis tanár-gulágot".
Ha nem ezt akarták (mert legyünk jóhiszeműek), akkor - nevük ereje által - föl lehet állni és helyretenni, amit elrontottak. De szélsebesen ám!!!
Hogy képzelik, hogy tanításra följogosító diplomát, sőt diplomákat, több évtizedes szakmai gyakorlatot és munkaviszonyt is el lehet veszíteni sikertelen minősítés által?!? (Kerek 10 nap alatt!)
Hogy képzelik, hogy (többek között) ez a terror házába illő eszköz demokráciában kényszeríthető?!?

Teljes mértékben egyetértek veled!
Ez csak arra jó, hogy egymás ellen fordítsa a kollégákat.
G

Tökéletesen egyetértek. Csak az tudja, hogy mekkora a baj, aki benne van a sűrűjében. Én gyomorforgatónak tartom azt, ami évek óta zajlik minősítés címen. Én sem álltam be a sorba. Helyette tanítok, végzem a munkám, versenyeket nyernek a gyerekek, csinálom, ahogy és amíg bírom. Az idegrendszerem energiáit inkább erre fordítom. Hogy kevesebb a pénzem? Lehet. De több a méltóságom. Persze, aki végigcsinálja, szíve-joga. Én nem a megmérettetéstől félek, attól nem, miniszteri dícsérettel, elismerő oklevelekkel a hátam mögött, nem. Még ha nagyképűnek hangzik is. Öreg róka vagyok. Én attól félek, hogy a minősítő eljárás során a totális pszichés elutasítás miatt megbetegszem. Nem akarom megerőszakolni magam. De egy hatalmasat kiáltanék a Hatalmasságok fülébe, hogy vegyék már észre, "meztelen a király". Ki kellene mondani: nem hogy csökkent, de nőtt a pedagógushiány, mióta ez zajlik. Ez az eljárás nem az alkalmatlanság szűrője, hanem egy totálisan megalázó, semmibe vevő, képmutató hazug rendszer működtetésének az eredménye. Minősít ... igen. A kormány oktatáspolitikáját. Sajnálom, mert egyébként még mindig inkább hozzájuk húzódom, de ezt nem tudom szó nélkül hagyni. Nem lázadok, de borzasztó látni a kollégák szétesését, a pedagógustársadalom bedarálását. Nekem már csak 4 év van hátra. De mi van a 30-40-es kollégákkal? Bírni fogják? Ez nem csupán pénzről szól. Korund! Úgy tűnik, kicsit keveset tud ahhoz, hogy ilyen véleményt formáljon, főleg ilyen hangnemben. Ámbár, van némi igazság a szavaiban, csak kár, hogy egyoldalúan közelíti meg. A stílusa nagyon lekezelő és bántó. Ebből pedig nap mint nap jut nekünk bőven elég amúgy is. Legalább itt ne.

Oldalak

Szólj hozzá!

Plain text

  • Engedélyezett HTML formázás: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A sorokat és bekezdéseket automatikusan felismeri a rendszer.
SPAM SZŰRŐ (Captcha)
Ezt a kérdést azért tesszük fel, hogy kiszűrhessük az automatikus spam robotokat.
Image CAPTCHA
Írd be a képen látható karaktereket!