Pedagógus minősítő eljárás alóli mentesség

32 év közalkalmazotti munkaviszonnyal rendelkezem (pedagógus I. kategóriában). Szeretnék élni a nők részére jelenleg érvényben lévő kedvezménnyel, ami lehetőséget nyújt a 40 év munkaviszonnyal rendelkezők nyugdíjba vonulására. Kérdésem a következő: kötelezhetnek-e a hátralévő 8 év folyamán a pedagógus minősítő eljárásban való részvételre?

Válaszukat köszönöm, tisztelettel: Kati

Kedves hozzáértők.Több mint 37 éves jogosultsági idővel, 1'5 évvel nyugdíj előtt, ugye csak van ésszerű elutasítás a pedagógus Önértékelés alól? Mivel már rég Ped II- ben vagyok mi történhet ha lemondok e szép hagyományról és minősítés nélkül élem addig napjaim? Csak nem kötelezhet! Kérjem írásban ennek kötelezővé tételét?Az jogszerű ,kötelezzen!

Mindenekelőtt: a minősítés és önértékelés két (hülyébbnél hülyébb) kategória. Az önértékelés "ésszerű elutasítása" sajnos nem lehetséges. Lehetséges viszont: 1) az időhúzás. 2) Megegyezni az önértékelési munkaközösség-vezetővel (iiigen, már ilyen is van, jó pénzért/órakedvezményért), hogy formálisan papírozzátok le az egészet. (Megjegyzendő, még így se kis "meló", de így nincs rajta extra-stressz, csak irdatlan újabb papírmunka). Önértékelés során bukásról én még nem hallottam. Max.: hosszabb "önfejlesztési listát" irányozak elő a Részedre, a hátlalévő másfél évre. (Most diszkréten felröhögtem...- velem is ilyesmi történt.)
Megj.: én magamnak intenzívebb rekreációt javasoltam, a hátralévő szűk 5 esztendőmre, míg a diri újabb szakmai tanfolyamokat, hogy "megtérjek a korszerű világba"). Mondjuk, én nem minősültem, s nem is fogok, bár lehet, hogy te életkorod szerint, még szerencsésen beleestél az automatikus ped. II-sítésbe.
Ui.: Még mindig nem igazán értem, miért nincs tömeges lázadás, ennyi baromság ellen...

Az 5 éves önfejlesztésbe közhelyeket kell beírni: IKT technológiák megismerése, csoportmódszer, felzárkóztatás. Nem árt teleírni mindenféle idegen szóval, pl. inklúzív nevelés.
Az 50 körüli átlagéletkorú tantestületektől nem lehet lázadást elvárni.

Az önértékelést az iskolák irányítják, gyakorlatilag úgy, ahogy akarják. Van, ahol komolyan veszik, máshol csak lepapírozzák.
A minősítéshez nincs köze, nem veszik el a pedII akkor sem, ha nem sikerül az önértékelés. Bár ilyenről még nem hallottam.
Egyébként tipikus "szakértői" kitalálmány ez.
Az, hogy nyugdíj előtt másfél évvel álló tanárt önértékelésre köteleznek, sajnos szabályos.Lehet, hogy már mindenki sorra került, így kénytelen beosztani. Más kérdés, hogy mennyire empatikus megoldás.
Szerintem nyugodtan mondj nemet, kirúgni csak nem fog.

Szeretném megkérdezni, hogy köznevlési mestervezető szakirányú képesítéssel rendelkezőnek l kell minősítő eljárásban részt venni?

Üdvözlöm!2021. augusztus 15-tel nyugdíjba szeretnék menni 40 év közalkalmazotti munkaviszonnyal.Érdeklődöm, hogy kötelezhetnek-e még a Pedagógus 2 fokozat megszerzésére. Köszönöm a választ! Ferenczné

Tanács idősebb kollégáknak, akik 2024-ig nyugdíjba mehetnek.
"Ha tehát nem töltötte föl a portfólióját, akkor a minősítési eljárás eredménye – a portfólió feltöltésének hiánya miatt – „újabb minősítés szükséges” lesz – Kormányrendelet 3. § (2) bek.,
ezért a kolléga a Pedagógus I. fokozatban marad,
a minősítési eljárás ebben az esetben legfeljebb egy alkalommal megismételhető, a megismétlésre a sikertelen minősítési eljárás lezárásától számított két év (újabb) szakmai gyakorlat megszerzése után kerülhet sor,
a megismételt minősítési eljárás lefolytatására legkésőbb a Pedagógus I. fokozat megszerzésétől számított tizenegy év (megj.:tapasztaltabb korúaknál ez 2013. szept 01.+ 11 év=2024.!) szakmai gyakorlat megszerzéséig kerülhet sor, a megismételt minősítő vizsga díja a minimálbér hetven százaléka – Kormányrendelet 12. § (2) bek."

Pedagógus életpálya-modell...
Biztosan az, mert az a neve...
Miért nivellálták 2013-ban azokat, akiknek több VALÓDI felsőfokú végzettsége is volt? (Pl.: egymással kompatibilis és együttesen használt VALÓDI diplomák. - Nem pénzért vett, link ped. szakvizsgácskák, szak nélkül.)
Akkortól csak BA/Bsc és MA/Msc végzettség szerint soroltak be mindenkit.
Aki addig(!) a többszörös - használt - végzettsége okán kapott pótlékot, az egy szintre került az egydiplomás végzettségűekkel. (!!!)
Ez nagyon komoly egzisztenciális probléma, hiszen aki tanult, azért tanult, hogy fejlődjön, hogy többet tudjon nyújtani és ezért nagyon komoly energiákat fektetett a VALÓDI ÉLETPÁLYÁJÁBA... - S ezeket a megszerzett jogokat visszamenőleges hatállyal visszavették egy tollvonással. Ami alkotmányosan aggályos.
S a VALÓDI TÖBBDIPLOMÁSOK UTÁN MEGÉRKEZTEK A "MINŐSÍTÉSSEL MEGMESTERÜLT" szentek...A folytatás ismeretes. (Ők minősítik és uralják, terrorizálják a még valódi szaktudással rendelkezőket. Sőőőt: lebuktatják a pályáról. - Ez nem szorongás, hanem tapasztalat. Pl.: jegyzett festőművészt megbuktattak rajzból, mert nem volt elég "szabályos". Nos, ilyen az, amikor "Michelangelo széklábant farag." A hülyék meg tollasodnak és uralkodnak.

Teljesen egyetértek veled, ugyanebben a helyzetben vagyok én is kétszakos tanári MA másoddiplomával. Rengeteg időt, energiát és pénzt fordítottam rá, és a szélső pályán elhúztak mellettem a szakvizsgások. Miért is? Minden vezetőm az újabb szakra ösztönzött, nem a szakvizsgára és a minősítésnél a szakvizsga lett a szűk keresztmetszet az én korosztályom számára évekig. Felháborítónak és inkorrektnek tartom az egész eljárást. Még a pályán vagyok, de sokat vívódok, hogy vajon meddig.

Eleve abszurd az a fenyegetés, hogy a minősítési eljárás nem vállalásával megszűnhet a munkaviszony. Milyen alapon? Ha hosszú éveken át megfelelt az adott főiskolai vagy egyetemi diploma a munkakör betöltéséhez, egy eszement ötlet nyomán megszületett döntés értelmében a továbbiakban ez nem lesz elegendő? Több éves tanulmányokat felülírhat ez az elképesztően értelmetlen, időt, energiát pocsékoló felesleges eljárás. A legszomorúbb ebben az, hogy ehhez magukat értelmesnek gondoló emberek a nevüket adják és beállnak ebbe az egészbe. Tantestületeket tönkretevő, az ellentéteket még jobban kiélező, abszolút felesleges dologról van szó, aminek az eddigi egyetlen eredménye az, hogy lett a"minősített" kolléga és a "lázadó" egy tantestületen belül. De így legalább a hangulat 'jobb' lett egy-egy tantestületen belül, ami pozitívan hat a munkára. Én a magam nevében az ellenállásra tudok mindenkit bátorítani. Ha sokan vagyunk, akik nem csinálják meg -én kimondottan szuperül érzem magam így minősítetlenül és így is fogok maradni-,nem tudják megtenni, hogy egyszerre annyi embert elküldjenek. És valahol olvastam jó ötletként az Alkotmánybírósághoz való fordulást vagy más jogi út, ill.eszköz igénybevételét.

A fenyegetettség a munkaviszony megszűnésével, szerintem túlzott, mert arra nincs rendelet, hogy a tanárnak másnap ne legyen munkaviszonya ugyanott. Ahogyan valaki már írta ebben blogban a meglévő diploma mellett a szakmától eltiltani valakit az diktatúra egyik formája. Ettől függetlenül az egész rendszer megalázó.
A mostani felállás szerint a folyamatban lévő minősítésem feleslegessé vált mert mint szakoktató kikerülök a közalkalmazott kategóriából, tehát nem fog rám vonatkozni a bértábla. Így az esélytelen nyugalmával megyek neki az egésznek. (bár nem értek vele egyet).
Nem féltem ezt az állást, tehát jövő hétvégén megyek tüntetni. Nem ilyen fórumokon szidom az egésznek a kitalálóját. De ha jelenlegi heti 24-26 óra helyett a 40 órás munkaviszonyt vezetik be akkor nem beszélhetünk semmiféle bérnövekedésről, mint amikor az életpálya modelt bevezették.

Teljes mértékben egyetértek az előttem szólóval. Plasztikusan fogalmazta meg a tantestületekben keletkezett (tkp. tudatosan generált) pszichodinamikákat. (Hiába no, igen hatékonyan működik a szakállas, diktatórikus alapelv: "Oszd meg és uralkodj!".) //
Maga a (sikeres) minősülés nélkül fönnforgó pályaelhagyási kényszer fenyegetése/megvalósítása: "Megszerzett jogok visszavételének", azaz egyértelmű jogtiprásnak számít; s egyértelműen Alkotmánybíróságért kiált. //
Erre SEHOL (sem más pályán, sem más országban), ebben a formában precedens nincsen! // Talán-talán egyetlen elfogadható "helye" lehet(ne) a minősítésnek: a diplomaszerzés záróetapjaként, avagy esetleg a gyakornoki idő lezárásának aktusaként. // A portfólió-készítést és a "zárótanításokat" eredendően ilyen céllal találták ki: vizsga gyanánt, hogy adott személy összefoglalja tudását és bizonyítsa a pályára való fölkészültségét. //
Ám ebben a formában - eredendő kontextusából és valós céljából kiragadva - már kizárólag az (EGYRE KEVÉSBÉ) álcázott diktatúra eszközévé avanzsálják. //
... - Folytonos, szorongattató félelem-fönntartás,
... szervilissé tétel (a kritikátlan talpnyalásig, majd "elbábusításig"),
... az iszonyig, avagy kegyetlen túlélés-féltésig való kifárasztás,
... a fenyegető bizonytalanság állandó sugalmazása (mellette mérgező cukormáz-jutalomfalatok és megalázás-halmazok válogatott elhelyezésével),
... drasztikus közösség-szétzilálások, totális szolidaritás-bomlasztás - nos, ezek a fogolytáborok és keménydiktatúrák jól ismert alapmódszerei... //
Esetleg ráismer valaki??? (Az, akit már "teljesen ledaráltak", az valószínűleg már nem.)
Sokak nevében: Alkotmánybírósághoz való fordulás céljából hatékony jogász kerestetik!
És kedves "Tanarak", ne legyetek szamarak - kollektíven érdemes megtagadni a minősülést.//
Ez önmagánál sokkal többről szól... (Hagyjuk a talmi, hamis "minősített"-büszkeséget.)
Milyen gyereket is nevelhet egy önmagát rabszolgásítani hagyó ember?
Csakis kétfélét: nyomorult rabszolgát, avagy őrült zsarnokot.
MÁS ÚT NINCS.
TEHÁT: PÉLDAMUTATÁS ÖNMAGUNKÉRT, GYERMEKEINKÉRT ÉS AZ EMBERSÉGÉRT EGYARÁNT... - véleményem szerint; és Sophia nevében.

Teljes mértékben egyetértek!!!

Az életpálya bevezetésekor a tanarak többsége örült - a kritikus hangok mellett. A rendszerből sokan élnek jól, nevezzük őket mestereknek. Érdekük az egész fenntartása. Nagyjából ugyanezen mesterek ülnek a különböző bizottságokban, POK-okban, gittegyletekben. Vagyis a döntések, véleményezések rajtuk keresztül futnak.
Ettől még illene valamit tenni végre. Jelentős pedagógussztrájk még soha nem volt hazánkban. Az 50 év körüli/feletti tanerő nem is mer megszólalni - így szocializálódott a 80-as években.
Kommenteléssel és folyosói lázadással semmire sem mennek.
Egyébként felesleges félni a munkaviszonyok megszüntetéséről, ha nincs portfólió: akkora tanárhiány van, hogy itt a lehetőség nekik diktálni.

Tisztelt Jenő!

Sajnos, maximálisan egyetértek - mostani és korábbi hozzászólásaival (mint sok-sok más kolléga írásával is).
Fontos kulcsmondata: "akkora tanárhiány van, hogy itt a lehetőség nekik diktálni".
Ez az a kulcsmondat, ami új fordulatot jelent/het-ne. - S ha még ezzel sem fog élni a pedagógustársadalom, akkor már semmivel.
A magam részéről: én jócskán 50 fölött vagyok. Ebből adódóan: még "kiélvezhettem" a szoc-reál tanfelügyelet "utolsó örömeit" - és állítom, az (már csak) "szimpla vörös habostortácska" volt, a mostani "NARANCS-PARFÉhoz" képest.
Már csak azért is, mert a - többnyire - párttitkár feleségek, önmaguk kényelmes munkáját sem vették túlontúl komolyan. Max. némi ideológiai alapú dorgálás járt (az járt!!!), de diploma-negligálás (buktatás, pályaelhagyás kényszerítése) senkinek még csak eszébe sem jutott. (Az az 50-es évek súlyos történelmi szégyene volt.)
A '80-as évek környékén az ellenállásnak még volt emberi méltósága - bár nyilván, akkor sem jutalmazták, ha a föladandó matekpéldákban nem szerepelt egy-két brigád és a jó öreg Lenin.
S lőn...egy újabb, szép (ÚJ?) világ. ("Szép új világ" - mindinkább.)
Némi eufória után, igen hamar látható volt, hogy újfent a "régi kutyák - némileg színeváltozott - kölykei" csaholnak leghangosabban.
Igen-igen: zömmel ŐK MOST A "ZSÍROS ÉS MINDENHATÓ" MESTEREK - amiből valóan kiválóan meg lehet élni! És szakfelügyelők, akik (szégyentelenül busás pénzért és órakedvezményért):
már diplomákat, több évtizedes szakmai tapasztalatot is negligálhatnak, kollégákat fölállíthatnak a pályáról (PONT MINT AZ 50-ES ÉVEKBEN!). És a "törzsfőnökök" indoklás nélkül bevihetik a gellert 2016./Nkt.65.§ 1a) bekezdés formájában is. (A nyomorult közszolga így már a minősületlen kötelező minimum-forintjára sem jogosult, ha "rosszalkodik".)
Nos, föntiek és az áldatlan állapotok fényében: én anno - névvel, aláírással, hivatalosan fölvállaltan - igenis részt vettem a sztrájkban (amiért azóta is kapom a változatos "íveket" a széplelkű és extra-művelt "mesterektől").
Nem minősültem és nem is fogok. Mivel, a minősítéssel sem elvi, sem gyakorlati szinten nem értek egyet. Autonóm ember vagyok. A szólás és választás szabadságának jogát fönntartom. Punktum.
Tapasztalatom szerint: a mester-/szakfelügyelők zöme talpnyaló, teljességgel elvtelen "A SZAKMA SZÉGYENE ÉS ÁRULÓJA" kategóriából kerül ki (amiért egy szebb korban lincselés járt volna). Ami azonban - jelenleg - számukra fölöttébb busás hasznot és megkérdőjelezhetetlen hatalmat hoz.
Nekem történetesen annyi a helyzeti előnyöm, hogy ha egyszer tudatosan megbuktatom magam (értsd: be sem adom a portfóliómat, az intenzív vezetői mester-menedzselés ellenére sem), majd kivárom/elviselem a két bukott évet a pályán, akkorra talán-talán (esetleg) nyugdíjba mehetek - természetesen, mint bukott tanárka (két igazi diplomával - s nem szak nélküli szakvizsgával és minősítés általi "mesterüléssel"...).
Mindezek mellett: újra beállnék egy esetleges sztrájkba (mert ez az időszak egyszer szintén a történelem szégyenének fog minősülni, olyan érték-/té/vesztett).
Mindezek mellett: újra beállnék egy esetleges sztrájkba, noha tisztában vagyok azzal, hogy ez, bizony-bizony, nem általános.

Üdv.: Bukott Kata

Oly jellemzően ismeretlenül ítéltek el embereket és nevezitek a szakma szégyenének, mert Ti jól tudjátok, hogy aki mester lett az EGYTŐL-EGYIG zéró szakmailag és fenéknyaló és ebből jól meggazdagodik és célja minden pedagógus megalázása. Ezért tart itt ez az ország, mert mindig kell egy ellenség. Mester vagyok, nem kiabálom világgá, büszke sem ettől vagyok magamra, szeretem a szakmámat, van több diplomám és mellette szerintetek semmit nem érő szakvizsgám, de a gyakorlatra jelentkező pedagógusok szerint mégis csak ér valamit, különben nem jöhetnének hozzánk. Folyamatosan képzem magam, hogy a kis falusi iskolánkat szakosellátás tekintetében kihúzzam a gödörből. Kikérem magamnak, hogy a "A SZAKMA SZÉGYENE ÉS ÁRULÓJA" és "ŐK a ZSÍROS ÉS MINDENHATÓ" MESTEREK" legyek. És sajnos egyáltalán nem élek jól belőle. És mielőtt kezditek: SOHA NEM SZAVAZTAM A FIDESZRE

KÁPÓ FOGALMA: "a foglyok közül az őrök által kiválasztott, kijelölt foglyot jelenti, aki a többi rab egy-egy csoportját irányítja. Elvárás vele szemben az őrök által adott utasítások maradéktalan teljesítése, amiért cserébe kiváltságokkal bír".
NO COMMENT.
Ui.: Egy "megmesterülttől" elvárható lenne a pontos szövegértelmezés.

Természetesen nem mindenkire jellemzőek a korábban felsoroltak. Tényleg nem szabad egymásnak esni,azonban Önöknek is be kellene látniuk, hogy az egész életpálya-minősítéses rendszer úgy igazságtalan, ahogy van.
Csak két példa: iskolán belül nagy feszültséget okoz, hogy a mesterek 18 órájával szemben más 26 (+2-3-4, mert ugye nem a mestereket teszik be helyettesíteni...) órát tanít. Hogy a mester minősít a hét egy napján, és az egész napos elfoglaltságot jelent? Mi köze ennek az iskolának? Akárhogy nézzük, a mester a saját munkahelyéhez jóval kevesebbet tesz hozzá, mint bármelyik másik kollégája.. Ehhez kapcsolódik a fizetés is: ha a kezdő tanár 130-140 ezer között kap kézhez, a mester pedig 400 ezer körül, akkor ez nagyon súlyos probléma. És nem a kezdőknek kellene meghátrálni, és ledönteni ezt az egész minősítési rendszert,még csak nem is a megszakadó ped I-II-eseknek, hanem Önöknek, mestereknek. Nyilván érdekeltek a fenntartásában, tehát ez nem fog megtörténni.
Másik példa: az egész életpálya-modell kifejezetten téves megoldás. A mai világban már nem szokás egész életet egy munkakörben, egy foglalkozásban eltölteni, és ennek meg is vannak az előnyei. Nem árt egy pedagógusnak sem, ha néha szétnéz a vállalkozói szférában, vagy más közalkalmazitti területeken. Ha a jelenlegi rendszerben egy 40 éves mérnök úgy dönt, hogy 15 év mérnöki meló után tanítani szeretne, kezdőként kezelik - magyarul nem ismerik el a munkatapasztalatát - és hosszú éveket kell arra várnia, hogy előrelépjen. És mi van akkor, ha valaki 2 év alatt eljut addig, amíg más 20 évig sem? Nem mehet minősítésre, mert nincsenek meg az évei.. Ilyen merev, ócska rendszer a legrosszabb álmainkban sem jött elő, és igenis, ezért nem a politikusokat és minisztereket vádoljuk, hanem azokat a nagyeszű pedagógus társainkat, akik kidolgozták. Akik ott ülnek a POK-okban és egyéb "bizottságokban".
Sajnálom, hogy rossz helyen csattan az ostor, és sértve érzi magát, meg is értem. Nyilván vannak kiváló mesterpedagógusok, akik segítík a többit, stb. De ebben a rendszerben, amikor kétszer annyit keresnek, mint mások, nem fogjuk Önöket, mint "egészet" kedvelni, és elismerni sem.

Maximális egyetértésem és tiszteletem. Én sem minősülök.
Aki 2013. szeptember 01-én, az ominózus baromság bevezetésekor, már rendelkezett tanításra följogosító diplomával (sőt 25 év munkatapasztalattal és betöltött 50 évvel) attól az Atyaúristen sem várhatja el, hogy bizonygasson bármit is. (Egyébként egy korábbi alkotmánybírósági döntés rendelkezett a "bukottak" munkaviszonyának 10 napon belüli megszüntetéséről. - Ennyit az Alkotmánybíróság "függetlenségéről".)

Kedves Kata! Én sajnos nem vagyok ilyen bátor és csak 16 éve tanítok. De totál egyetértek veled, a múltat is ismerem elmondásból anyukámtól, aki óvónő. Teljesen kiidegel a minősülés, nem is tudom hogyan tudnám megúszni. A tanítás mellet a családommal is akarok foglalkozni és nem adminisztratív baromságokkal. Eredetileg két gyereket szerettem volna, de a második már nem fog megszületni, az agyonterhelésem miatt és időhiány miatt és mert nem akarok über-idegbeteg anyát a meg sem született gyerekemnek. Ez van. Szerintem, aki nincs a pálya környékén, az el sem tudja képzelni kicsit se, hogy hány malom között őrlődünk. Semmi tekintélyünk nincsen. Én egy hullafáradt tanító néni vagyok, aki rajong a gyerekekért, de mégsem mert szülni még kettőt se, mert le vagyok strapálva teljesen. Nem tudom, mit csináljak?

Sziasztok!
Nekem egy olyan kérdésem lenne ha rendelkeznem kisgyermeknevelői és óvodapedagógus diplomával is, de már több éve dolgozom mint kisgyermeknevelői és minősítették is, ha esetleg óvónőként kezdenék dolgozni Újra kell minősülni vagy megfelelő a kisgyermeknevelőként szerzett minősítés?
Előre is köszönöm!

Kedves pedagógusok. Az lenne a kérdésem, hogy óvodapedagógusi szakközépiskolával dolgoztam pedagógiai asszinsztensként. Megszereztem a diplomámat, persze nyelvvizsga még nincs. Pedagógiai asszisztensként felvéve papíron, de gyakorlatban óvónőként dolgozok már jó ideje. Hat év közalkalmazotti jogviszony esetéban kell-e a gyakornoki procedúrán átesnem, vagy sem. Jelenleg egy ideje gyakornokként vagyok besorolva, mióta leállamvizsgáztam. Én végig abban a tudatban voltam, hogy mivel a hat év közalkalmazotti jogviszony megvan, így erre nem lesz szükség, csak a nyelvvizsgát kell még megszereznem, és dolgozhatok rendesen ped. egyben. Mióta át lettem sorolva gyakornokba, a fizetésem is lejjebb ment.

Úgy értelmezem az itt leírtakat, hogy 2022-ig mindenkinek kötelező a minősítés, kivéve a nyugdíj előtt álló kollégákat
Nincs olyan,hogy maradok végleg a Ped 1.-be. Jól értem?

2020-ig csak annak kötelező, aki 2013. szeptember 1.óta folyamatosan pedagógus munkakörben dolgozik, így neki akkor jár le a 9 év, ami után kötelező a minősítési eljárás lefolytatása és a ped.II-be lépés. Ha időközben pl. Gyeden volt, akkor természetesen nincs meg a 9 éve, ez esetben nem kötelező minősülnie. 6 év ped I. tapasztalat után minősülhet, ha akar, de 9 év után kötelező. Nem maradhat ped I-ben.

Csak helyesbítek!

Kérdésem: betegség miatt lehet-e mentességet kérni a kötelező minősítés alól?

Két kérdésem lenne a pedagógusokat ellenőrző "hatalmasságokhoz".
1. Ha ebben az országban demokrácia van, akkor MIÉRT nem dönthetem el ÉÉÉN, (szankciók és egyéb "büntik" nélkül...) hogy akarok-e ped.II-be lépni a magasabb fizetésért, avagy nem?
2. Most, amikor ekkora pedagógus hiány van, MIÉRT az elrettentés a cél???
25 éve vagyok a pedagógus, az intézményünkben többen úgy döntöttünk, hogy elhagyjuk ezt a pályát , amit valamikor a hivatásunknak választottunk, mert ez már nyomokban sem hasonlít arra ami miatt elkezdtük! A GYEREKEK miatt döntöttünk anno a pedagógus szak mellett, akikkel lassan már nem tudunk megfelelően foglalkozni a rengeteg írásbeli munka miatt. Adódik egy újabb kérdés: HOL van ebben fantasztikusan kitalált és megálmodott "pedagógus életpálya modell"-ben a GYEREK??? Bárkinek a véleményét, hozzászólását, válaszát előre is köszönöm! :)

Én is pontosan ezen vagyok elkeseredés. A legjobb barátnőm hagyja el a pályát, mert méltatlannak érzi az egész eljárást, élén az önértékeléssel (ami csak nevében ön, valójában mások értékelnek.) Kellene minőségi javulás pedagógus körökben, de amíg nincs utánpótlás, addig az egész értelmetlen és megalázó.

Szia!
Teljesen igazad van. Én is pályabeli vagyok, de már nézelődőm más munkák után.A pedagógusok nem csak tanítani tudnak, bátorsággal más munkában is megállják a helyüket. Manapság elég sok lehetőség van lényegesen több fizetésért, nyugodtabb munkakörülményekkel, sőt külföld is szóba jött. '94 óta minden szavazáson a jelenleg hatalmon levő pártra szavaztam, amiért elég sok konfrontációm volt a környezetemben . Idén májusban már nem fogok elmenni. Abszurdum ami manapság Magyarországon megy. Félreértés ne essék, az előzőek sem voltak jobbak.Nem tudok melyik párt lenne igazi hazafi.

Kedves Raponca 1!
Ha eldöntötted, hogy elhagyod a pályát, akkor miért foglalkoztatnak még ezek a kérdések?
Nyugodtan próbálkozz a versenyszférában vagy akár a közszféra más területén, aztán majd megtapasztalod, hogy ott is van minősítés, minőségbiztosítás, adminisztrációs teendő és időnként végeláthatatlan munkaidő. (... viszont pl. NINCS 46 NAP SZABADSÁG ...) A 25 éved alapján arra következtetek, hogy abban az érában szocializálódtál a pályán, amikor külső ellenőrzés, értékelés nem volt a pedagógus munkájának megítélésére. Te eldöntötted, hogy tökéletes és pótolhatatlan vagy. A minősítés során csak ezt kell bizonyítanod!
Tudomásom van olyan tantestületekről, amelyeknek 60 - 70%-a minősített pedagógus, kitartóan helytállnak a napi munkában, egymást segítik és nem lázonganak. Ezzel pozitív hangulatot generálnak, amely jócskán visszahat a GYEREKEKRE, a teljesítményre.
Az általad "hatalmasságok"-nak nevezett PEM és PSZE szakértők szintén pedagógusok, csak hozzád képest más látásmóddal rendelkeznek. A hivatásukért hajlandók még több áldozatot hozni, képesek haladni a korral és meg tudnak felelni újabb és újabb elvárásoknak. Nem "rettennek el" attól, hogy tudásukról, tapasztalataikról olykor számot adjanak, azzal kollégáikat segítsék és megerősítsék abban, amit jól csinálnak a napi rutinban.

Oldalak

Szólj hozzá!

Plain text

  • Engedélyezett HTML formázás: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A sorokat és bekezdéseket automatikusan felismeri a rendszer.
SPAM SZŰRŐ (Captcha)
Ezt a kérdést azért tesszük fel, hogy kiszűrhessük az automatikus spam robotokat.
Image CAPTCHA
Írd be a képen látható karaktereket!