Pedagógus minősítő eljárás alóli mentesség

32 év közalkalmazotti munkaviszonnyal rendelkezem (pedagógus I. kategóriában). Szeretnék élni a nők részére jelenleg érvényben lévő kedvezménnyel, ami lehetőséget nyújt a 40 év munkaviszonnyal rendelkezők nyugdíjba vonulására. Kérdésem a következő: kötelezhetnek-e a hátralévő 8 év folyamán a pedagógus minősítő eljárásban való részvételre?

Válaszukat köszönöm, tisztelettel: Kati

Tökéletesen egyetértek. Csak az tudja, hogy mekkora a baj, aki benne van a sűrűjében. Én gyomorforgatónak tartom azt, ami évek óta zajlik minősítés címen. Én sem álltam be a sorba. Helyette tanítok, végzem a munkám, versenyeket nyernek a gyerekek, csinálom, ahogy és amíg bírom. Az idegrendszerem energiáit inkább erre fordítom. Hogy kevesebb a pénzem? Lehet. De több a méltóságom. Persze, aki végigcsinálja, szíve-joga. Én nem a megmérettetéstől félek, attól nem, miniszteri dícsérettel, elismerő oklevelekkel a hátam mögött, nem. Még ha nagyképűnek hangzik is. Öreg róka vagyok. Én attól félek, hogy a minősítő eljárás során a totális pszichés elutasítás miatt megbetegszem. Nem akarom megerőszakolni magam. De egy hatalmasat kiáltanék a Hatalmasságok fülébe, hogy vegyék már észre, "meztelen a király". Ki kellene mondani: nem hogy csökkent, de nőtt a pedagógushiány, mióta ez zajlik. Ez az eljárás nem az alkalmatlanság szűrője, hanem egy totálisan megalázó, semmibe vevő, képmutató hazug rendszer működtetésének az eredménye. Minősít ... igen. A kormány oktatáspolitikáját. Sajnálom, mert egyébként még mindig inkább hozzájuk húzódom, de ezt nem tudom szó nélkül hagyni. Nem lázadok, de borzasztó látni a kollégák szétesését, a pedagógustársadalom bedarálását. Nekem már csak 4 év van hátra. De mi van a 30-40-es kollégákkal? Bírni fogják? Ez nem csupán pénzről szól. Korund! Úgy tűnik, kicsit keveset tud ahhoz, hogy ilyen véleményt formáljon, főleg ilyen hangnemben. Ámbár, van némi igazság a szavaiban, csak kár, hogy egyoldalúan közelíti meg. A stílusa nagyon lekezelő és bántó. Ebből pedig nap mint nap jut nekünk bőven elég amúgy is. Legalább itt ne.

Ön nem állt be a sorba, de a pedagógusok többsége igen. Legalábbis, nem úgy tűnik, mintha tömeges felháborodás lenne. Hasonló az egész a tankönyv-ügyhöz: sokan panaszkodnak a facebook-csoportokban, meg a folyosón, hogy ilyen rossz az új tankönyv, meg olyan rossz. Megvolt a lehetőség értékelni a kísérleti tankönyveket, miért nem tették? Ha tömegesen fogják magukat, és írnak egy emailt, lehet, más a végeredmény. De az is lehet, hogy csak ragaszkodnak a megszokott eszközökhöz. Például Mohácsy irodalmához, ami borzalmas, tele idegen szóval, egyetemi szinten... De most nem ez a téma.Nálunk a tanárok 10%-a már mester, ők nyilván haszonélvezői a rendszernek (valljuk be, elképesztő, hogy milyen előnyökkel jár ez a fokozat, és mennyire igazságtalanul). A maradék fele is előbb-utóbb átkerül ped II-be, tehát élnek a rendszer adta lehetőséggel. Az iskolaigazgatók sem tiltakoztak pár kivétellel.
Tehát, ha a rendszer szereplői nem szólalnak meg tömegesen, akkor működtetni fogják. Az egész az elején el lett fogadva, amikor a béremelés fejében bevezették. Aki annak idején hozzáfért a tervekhez, az miért nem reklamált? Nem a folyosón, meg az iskolai budiban, hanem hivatalos úton? Az, hogy pár szervezet ezt megtette, kevés.
Bocsánat, de én óriási passzivitást látok a pedagógus-társadalomban... Ez érthető is, mert a fiatalabbak úgy érzik, hogy a dinoszauruszok nem engedik feljebb őket...
Úgyhogy kitartás, én igazat adok Önnek, és rengeteg ilyen vélemény van, de ez a kisebbség, úgy tűnik.

Úgy gondolom, dolgozunk mi eleget (sőt!!!) ahhoz, hogy mindenféle portfólió írás nélkül megemeljék a fizetésüket!!!

Javítás:fizetésünket

Pontosan ez a probléma! Sok bólogatós kutya beállt a sorba!!! Ellenállni kellene! Miért nem mer senki ellent mondani??? Ez a baj ezzel a néppel!!! Behódolnak mindennek, megalázkodnak!!! Egyébként mennyivel is lenne több a fizetésünk a minősítés után? 10 - 20 ezer forinttal??? Nevetséges! Menjenek a francba a portfóliójukkal!!! Undorító, gusztustalan!!!

Én is egyet értek. Minősítés címszó alatt óvodában hatalmas energiát befektető papírmunka, a gyakorlati minősítés ideje alatt pedig a csoportból aznapra szó szerint eltüntetik a magatartásproblémás gyerekeket másik csoportba, mondván ők pont fejlesztésen vannak /persze csak a tűzhöz közel állókat segítik ezzel is, a becsületesek pedig feszüljenek meg/, és minden csili vili. De hogy mit kell nap mint küzdeni velük, azt csak az igazi pedagógus tudja, az egész eljárás egy szemfényvesztés. Inkább segítenék és támogatnák a munkájukat, mint hogy ennél is jobban megalázzák. Azzal bezzeg senki sem foglalkozik, hogy a szükséges négyzetméter közel sem elegendő, nincs egy tornaterem, rajzlapok, színes ceruzák, még a wc-papírt is a szülőktől kell kunyerálni.

Kedves Korund!
Köszönöm, hogy reagáltál írásomra! Nem szeretnélek megbántani, de honnan veszed, hogy "tökéletesnek és pótolhatatlannak" tartom magam???? Szeretnélek megnyugtatni, hogy ez a veszély NEM áll fenn!
Csak elmondtam a véleményemet egy adott témáról. Igen, TUDOM: vannak TÖKÉLETES pedagógusok, akik fontosnak tartják a minősítést, s minden elvárásnak igyekeznek megfelelni, ahogy fogalmaztál: "képesek haladni a korral". Bizonyára Ők a SZUPER pedagógusok! El tudom ezt fogadni! Csak azt az egyet nem fogom megérteni, hogy miért nem dönthetek én arról, hogy szeretnék-e ped.II-be kerülni, avagy nem? Lehet, hogy idővel máshogy döntenék, de most még nem. (Nem szeretném részletezni, hogy miért-ez magánügy.) A pályán hogyan szocializálódtam? Amikor kezdtem, rendszeresen jöttek a tanfelügyelők, számtalan órámon bent ültek! Igen, az elmúlt években megszűnt ez a a rendszer, de attól nem lett sem jobb, sem rosszabb a színvonal! Mi az iskolánkban sokszor látogatjuk egymás óráit és megbeszéljük a látottakat, így tanulva egymástól. Nyílt napokat is tartunk, ahol a szülők is betekinthetnek a "színfalak" mögé. Talán nem tartasz beképzeltnek, ha azt mondom,hogy pozitív hangulatban telnek a napjaink és mindent megteszünk annak érdekében, hogy mindenki jól érezze magát nálunk! Hidd el, nem könnyű a pálya elhagyása mellett dönteni, de így legalább megnyugodhatsz, hogy csak a legjobbak maradnak!
Nem szaporítom tovább a szót, csak még 1 mondat, amit az egyik "minősült" kollégánk mondott: " egy fokkal sem lettem jobb pedagógus ettől az egésztől, csak annyi, hogy van papírom róla" ...!
(A témát lezártnak tekintem.)

43 éve dolgozom pedagógusként. Amiért én ezt a HIVATÁST választottam azokat azokat az érveket ma már nem találom a pályán. Munkaidőm kb 25-30%-ában kívánnak tőlem pedagógus munkát. Ez gyalázat! Tantárgyaim "egy idő óta" nem töltik ki az óraszámomat 2 iskolában sem. Tavaly még szakkörökkel együtt rendben volt a dolog. A törvényi változásoknak köszönhetően ez évtől már nem tarthatok szakkört, helyette napközit kell tartanom. Jelenleg összevontan 4 osztálynak. Nincs ehhez megfelelő méretű osztályterem sem, így télen-nyáron szabadidős foglalkozást tartok az iskola két oldalról is nyitott udvarán. Itt annyi idegen jön-megy amennyi csak akar ez idő alatt is. Nem zárható az iskolakert. Mire hazaérek, teljesen használhatatlan vagyok. Idegileg, fizikailag már nem bírom. A kérdésem: 43 év pedagógusi munka után kötelező-e az önértékelés elkészítése számomra. Nyugdíj előtt 3 és fél évvel elég nehéz pályát változtatni.

Szeretném megkérdezni, hogy kell-e jelentkeznem pedagogus minősitésre? Jövő jan-ban leszek 58 éves. Decembertöl beadom a felmondásomat a munkahelyemen ez 2 hőnapot jelent .Befolyásolja ez a minósitésemet?

22 éve vagyok a pályán jelenleg ped.I-ben. Nem akarok a minősítési eljárásban részt venni. Mit tesz a munkáltató, azzal, aki megtagadja a minősítési eljárásban való részvételt???

9 év ped I.ben töltött tapasztalat után kötelező a minősítés, ped II-be lépés. Ha nem történik meg, a munkaviszony megszűnik, ez áll a törvényben.

Ped 2 kötelező?Erre én is kíváncsi vagyok.

Igaz!

Az lenne a kérdésem, 6 év egyéb jellegű munkakör esetén: a szokásos gyerekekkel itthon töltött 3 évből mennyi idő számítható be, Gyakornokból-Ped 1.-be soroláshoz.(TGYÁS,GYED,GYES)+szülés előtt veszélyeztetett terhesként kb. 3 hónap táppénz esetén.

Az OH honlapján olvastam, ott a törvényre hivatkozva azt írják, hogy a tgyás teljes egészében beleszámít, viszont a táppénznek, gyednek, gyesnek csak a 30 napot meg nem haladó része, tehát csak 30 nap. Azt nem tudom, hogy ez 3x30 nap-e, vagy csak 1x30 nap számolható el terhességenként.

Üdvözlöm!

Érdeklődnék azzal kapcsolatban, hogy valóban visszaminősíthetnek-e gyakornoki kategóriába pedagógus I. ből? 6éve dolgozom tanárként főiskolai végzettséggel, az egyetemet is elvégeztem,de a nyelvvizsgám még hiányzik és ma közölték velem, hogy vissza fognak gyakornokba tenni szeptemberben ha nem lesz meg a nyelvvizsga.Minimálbérre....

Középfokú oktatásban tanít? Mikor sorolták Pedagógus I. fokozatba?
Egyébként még akkor is Ped.I. fokozatba kerül besorolásra a pedagógus, ha nem rendelkezik 2 év szakmai gyakorlattal, de bármely más munkakörben szerzett legalább 6 év munkaviszonyt, ebben az esetben is mentesül az előmeneteli rendszer gyakornoki szakasza követelményeinek - minősítővizsga -teljesítése alól (326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet).

Kedves Kérdező!

Ebben a helyzetben vagyok én is.A Tankerület engem is vissza akar minősíteni Gyakornokiba. Ön kapott erre vonatkozó választ?
Köszönettel

Sziasztok!

Tudtok-e olyanról szabályról, hogy 2020-ig minden pedagógusnak kötelező lenne a ped 2-es minősítést megcsinálni? Valaki felvetette nekem, de én nem tudtam rá válaszolni.
Üdv:
Attila

A pedagógusok minősítését 2013-ban vezették be. Az ide vonatkozó jogszabály szerint (326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet) ha a pedagógus a Pedagógus I. fokozatba történő besorolástól számítva 9 év szakmai gyakorlatot szerzett, a minősítési eljárást le kell folytatni. Ez azt jelenti, hogy 2022 az utolsó év, amikor mindenképpen minősülni szükséges.

Felháborítónak tartom, hogy minősítésre köteleznek, pedig 30 éve diplomáztam, gyes-gyed után 22 éve egy helyen dolgozok, mint tanító. Én bizonyítsak??? Ráadásul a 40 éves munkaviszonyom további 10 évnél hamarabb meglesz.
Akik pályaelhagyók voltak hosszú évekre és visszajöttek tanítani, azok csak a koruk miatt automatikusan léphettek ped2-be. Nem nekik kellett volna esetleg visszatérésük után bizonyítani?
Nincs valami mód, jogi lehetőség, hogy a 20 évnél régebben folyamatosan a pályán levő kollégákat automatikusan léptessék ped2-be?

Senki nem kötelezhet minősítésre, ez csak választható (kivéve a gyakornokokat).
Aki nem vállalja, marad a Ped I-ben, ennek megfelelő bérrel. Aki időt és energiát szán rá, a következő év január 1-től jár az emelt fizetés.
Az erre vonatkozó törvény: https://www.oktatas.hu/kozneveles/pedagogusminosites/2019_evi_minositesek

2018.októberétől,kevesebb,mint 7 évem van a nyugdíjig.Kérdésem,mentesülök-e a minősítés alól?

Kedves Vendég 64!

Akárhogy keresem azt, hogy nem kötelezhetnek a minősítésre, sajnos nem találom az általad megjelölt helyen. Ha megtennéd konkrétabban leírnád, hol találom! Előre is köszönöm!

Minden évben február 28-án jelenik meg az a miniszteri közlemény, amiben olvasható, kik számára kötelező – a gyakornoki fokozat második évét teljesítőknek. Ha jelenleg Ped I. fokozatba vagy besorolva, még nem kötelező.
Az Oktatási Hivatal honlapján találod a közleményt: https://www.oktatas.hu/kozneveles/pedagogusminosites/2020_evi_pedagogusminosites/

A közleményben a minősítési tervbe történő feltétel különös feltételeinél megtalálod, 2019-ben kik azok, akik számára kötelező a minősítővizsga (pl. gyakornokok). A 2020-ra vonatkozó rendelet február 28-án jelenik meg, az OH honlapján lesz elérhető.
A 326/2013. kormányrendelet foglalkozik a pedagógusok előmeneteli rendszerével, ez alapján:
3. § * (1) Ha a Pedagógus I. fokozatba besorolt pedagógus e besorolását követően legalább hat év szakmai gyakorlatot szerzett, saját kezdeményezésére minősítési eljárásban vehet részt. Ha a pedagógus a Pedagógus I. fokozatba történő besorolástól számítva kilenc év szakmai gyakorlatot szerzett, a minősítési eljárást le kell folytatni.
Legkorábban 2013-ban sorolhattak Ped I. fokozatba (előtte nem volt ilyen opció), számodra még nem kötelező.

Petróczi Gábor:

Van azonban egy olyan pedagógusréteg, amelynek tagjai jelentős arányban súlyos tévedésben vannak a minősítési kötelezettségeikkel kapcsolatban. Ez az öregségi nyugdíjhoz közel állók köre. A köznevelési törvény az alábbi hatályos szabályozást rögzíti.

Nkt. 97. § (21) Nem vonatkozik a minősítési kötelezettség arra a pedagógus-munkakörben, valamint pedagógiai szakértő, pedagógiai előadó munkakörben foglalkoztatottra, aki a 2013. szeptember 1-jétől számított tizedik tanév végéig eléri a rá vonatkozó öregségi nyugdíjkorhatárt.

Elsőként arra kell felhívnom a figyelmet, hogy a jogszabály szövegében az öregségi nyugdíjkorhatár szerepel, tehát a nők 40 programmal öregségi nyugdíjjogosultságot szerzettekre ez a rendelkezés nem vonatkozik. Másrészt a fenti jogszabály azokra vonatkozik, akik a Pedagógus I. fokozatba történt 2013. szeptember 1-jei besorolásukkor közelebb álltak az öregségi nyugdíjkorhatárhoz tíz évnél. Másként azokra, akik legkésőbb 2023. augusztus 31-ig elérik a számukra irányadó öregségi nyugdíjkorhatárt.

Azok teljesítik tehát a törvényben szereplő feltételt, akik 1958. szeptember 1-jén vagy azt megelőzően születtek, hiszen ők 2023. augusztus 31-ig betöltik az öregségi nyugdíjkorhatárt jelentő 65 évet (vagy az ’56-ban születettek a rájuk irányadó 64,5 évet, az ’55-ben születettek a 64, stb. évet).

Felhívom továbbá a figyelmet arra, hogy a fenti törvény semmiféle olyan rendelkezést nem tartalmaz, amely szerint a minősítési kötelezettség alóli mentesítés a jövőben is minden olyan pedagógusra vonatkozna, aki tíz évnél közelebb áll az öregségi nyugdíjkorhatárt jelentő 65 évhez, azaz 55 évnél idősebb.

Kedves Ani!
Az általad bemásolt cikk lényege: jelen pillanatban automatikusan , minősítés nélkül nem kapja meg senki a Ped II. besorolást, aki 1958 09.01 után született. A minősítés nem kötelező, de ha valaki jelentkezik, vállalnia kell bizonyos minősítési kötelezettségeket, ez alól nincs felmentés: portfólió készítés, a minősítésre kijelölt szakértők részt vesznek 2 tanóráján stb.
Szerintem a területileg illetékes POK-nál szívesen válaszolnak a minősítéssel kapcsolatos kérdésekre, ha valaki számára néhány jogszabály nem egyértelmű. A minősítésre a jelentkezési határidő: 2018.03.31. – tehát akiket foglalkoztat ez a téma, egy héten belül dönteniük kell!

üdvözlöm,
hiába bújom itt a válaszokat, nem lettem okosabb...a jelen írásban az olvasható:" a minősítés nem kötelező" - kérem szépen segítsen nekem, hol található ez a passzus, mivel 55 évesen 30 éve a pályán, köszönöm, megfelelne nekem a ped.1.
(máshol az látható 2022-ig mindenkinek kötelező...(?) )
válaszát előre is köszönöm!

A pedagógus életpályamodellel, a minősítéssel a 326/2013. kormányrendelet foglalkozik. Ez alapján:
3. § * (1) Ha a Pedagógus I. fokozatba besorolt pedagógus e besorolását követően legalább hat év szakmai gyakorlatot szerzett, saját kezdeményezésére minősítési eljárásban vehet részt. Ha a pedagógus a Pedagógus I. fokozatba történő besorolástól számítva kilenc év szakmai gyakorlatot szerzett, a minősítési eljárást le kell folytatni.
Az életpályamodell 2013. 09.01-én indult, ekkor soroltak be Ped I. fokozatba, innen számítva a 9 év – 2022. Tehát most még várhatsz, ám ha a kormányrendelet nem módosul, neked is jelentkezned kell.

Oldalak

Szólj hozzá!

Plain text

  • Engedélyezett HTML formázás: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A sorokat és bekezdéseket automatikusan felismeri a rendszer.
SPAM SZŰRŐ (Captcha)
Ezt a kérdést azért tesszük fel, hogy kiszűrhessük az automatikus spam robotokat.
Image CAPTCHA
Írd be a képen látható karaktereket!