Pedagógus bértábla 2019-ben

Cikkek: 

Nem változik a pedagógusok fizetése januártól, ugyanis a vetítési alap a 2019. évi költségvetési törvényben is változatlan maradt. A pedagógus bérek számítási képletéből 2015-től kivették a minimálbér emelkedésének hatását, helyette továbbra is a 2014. évi 101.500 forintos minimálbér szerepel szorzóként "vetítési alap" néven.

A 2019-ben érvényes bértábla:.
A táblázat számait a 195.000 forintos bérminimumra kell felkerekíteni a legalacsonyabb sávokban. A törvény szerint a munkáltató a tanévre vonatkozóan a pedagógus besorolásától eltérően is meghatározhatja az illetményét.
pedagógus bértábla 2019

A számításhoz felhasznált adatok:

1. Az illetményalap számításának vetítési alapja 2019-ben is 101500 forint.

2. Az illetményalap a vetítési alap
a) 120 százaléka középfokú végzettség esetén,
b) 180 százaléka alapfokozat esetén,
c) 200 százaléka mesterfokozat esetén.

A vetítési alap és a fenti százalékok segítségével számítható ki az illetményalap.

3. A 2011. évi CXC. törvény 7. melléklete a rögzíti a garantált illetményt az illetményalap százalékában:



Hozzászólások

A köznevelési törvényből, röviden: gyakornok lehetsz.

Bővebben a §:
"Ha a pedagógus-munkakör megfelelő végzettséggel és szakképzettséggel rendelkezővel nem tölthető be, akkor legfeljebb egy alkalommal a gyakornoki idő lejártáig gyakornokként alkalmazható az is, aki a nyelvvizsga letétele kivételével a pedagógus-munkakör betöltéséhez előírt végzettséget és szakképzettséget igazoló oklevél kiadásának feltételeit teljesítette. Ebben az esetben a minősítő vizsga letételének feltétele az előírt nyelvvizsga-bizonyítvány megszerzése. Amennyiben a gyakornok az előírt határidőig a nyelvvizsga-bizonyítványt nem szerzi meg, közalkalmazotti jogviszonya, munkaviszonya e törvény erejénél fogva megszűnik."

Tudna-e valaki segíteni nekem abban, hogy 2 év gyakornokság után, most minősültem, de a bérem nem változott. Ugyanúgy gyakornokként tartanak nyilván, pedig szerintem ped.1-be kellene átsorolniuk az annak megfelelő bértáblához.
Jól van ez így?
Köszönöm a választ!

Kedves Bíborka!
A szomorú az, hogy az emelésre (feljebb sorolás) a törvény alapján csak 2018. január elsejével kerül sor. Addig tarts ki!
Van egy kollegám, most pénteken volt a minősítése, vele ugyanez a helyzet. Arra leszek kíváncsi, hogy a tanév közbeni (január 1) átminősítés hogyan érinti a kötelező óraszámát. Az pedagógus 1-ként heti két órával több. Szeptembertől gyakornoki bérért pedagógus 1 óraszámban fog tanítani?

Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy ha valaki tanítóként dolgozik, de van egyetemi diplomája is (politológia), akkor figyelembe veszik-e az egyetemi végzettséget? Felsőfok alap vagy mesterfokozat szerint bérezik?
Köszönöm!
Erika

Csak akkor veszik figyelembe az egyetemi végzettséget, ha közvetlenül használod tanítás során. Pl. egyetemi tanár végzettség is csak akkor számít, ha tanítja is a magyart a pedagógus.

Tisztelt Segítők!
Nem egyértelmű számomra, hova soroljam be magam a ledolgozott évek számát illetően: 3 évig (2000-2003) tanítottam (főisk. és egyetemi tanári diplomával), majd 7 évig más területen dolgoztam, végül 7 évig folyamatosan gyed, ill. gyes-en voltam. A munkaviszony folyamatos volt mindig. Minősítésem még nincs. Tudnak segíteni?
Köszönettel:

Zsuzsanna

Kedves Zsuzsa!

Szerintem a gyes, gyed, tgyás stb. idejét is be fogják számolni Neked. Nekem legalábbis beszámítják. Én egyetemi diploma után 3 évig voltam alkalmazva egy középiskolában határozott idejű szerződéssel, melyből 2 évet különféle anyasági ellátásokban töltöttem. Ezután egy kft-nél voltam alkalmazásban, ahol szinten éveket töltöttem otthon gyerekekkel. Majd felsőoktatási intézményben oktattam (ami nem pedagógus, hanem oktató munkakör, és nem köznevelés). Mindezek ellenére az összes anyasági évet (mindenféle jogcíműt) és az egyetemi oktatói időszakot is beszámították, amikor most másfél éve középiskolába kerültem. Tehát Mester fokozatú diploma után kb. 20 évvel számolnak nekem bért.

ÜDvözlettel: Judit

Bocs, hogy ilyen hosszú voltam, de szerettem volna, hogy világosan lásd a helyzetemet, és szerintem, ha Neked nem így számolják, akkor valahol hibás a rendszer. Vagy Nálad vagy nálam... De nekem megesküdött az iskolában a gazdasági gyintéző, hogy tutira jól kapok fizetést :-)

A szakmai gyakorlati idő ez alapján 3 év. Véleményem szerint Ped.I/2.

Kedves Mindenki!

Kérem, segítsenek abban, hogy vajon milyen bérkategóriába sorolhatnak be?
Főiskolai tanítói és egyetemi szintű tanári végzettséggel rendelkezem. 11 évig egy középiskolában tanítottam, utána 3 évig nem tanárként dolgoztam, majd gyed, gyes következett újabb 3 évig.
A minősítéseken nem estem át, mert 2011 óta nem dolgoztam pedagógusként.
Most újra tanító leszek, mennyi bérre számíthatok és azonnal át kell esnem a minősítésen?
Nagyon hálás lennék, ha tudna valaki ebben segíteni!
Köszönettel:
Linda

11 év plusz 3 év amikor nem tanárként dolgozott, aztán a 2011-es évek is beszámítanak. Minősítés 2022-ig kell megtörténnie, addig ped. 1-be lesz besorolva.

Kedves Csilla!
Köszönöm a választ!
Akkor ha jól értem, beleszámít az az idő is, amikor nem pedagógusként dolgoztam és még a gyes ideje is?
Linda

Most diplomáztam, sikeres nyelvvizsga is megvan, a 6 év "kedvezmény" miatt ped I. leszek. A bérem ugyanannyi lesz, mint a gyakornokoknak? Nekem nem egyértelmű!
Köszönöm a válaszokat

TUD E VALAKI ÉRDEMBEN VÁLASZOLNI ARRA, HOGY PEDAGÓGUS MUNKAKÖRBEN DOLGOZOM, PED. II. BESOROLÁSBAN, DE TEOLÓGUS A VÉGZETTSÉGEM, ÉS TAVALY MESTERDIPLOMÁT IS SZEREZTEM A TEOLÓGIAI EGYETEMEN. AKKOR AZ ÉN BESOROLÁSOM PED.II. MESTER, VAGY PED. II. FELSŐFOKÚ? A KÜLÖNBSÉG BIZONY JELENTŐS; 36.063,-Ft. Kihez fordulhatok tanácsért?
Kérem írjon, akinek van jó-tanács számomra! ilonatobias@gmail.com KÖSZI!

Kedves Ilona!
A mesterdiplomáért járó 'mester fizetés' akkor jár, ha azt a szakot tanítod, amiből mesterdiplomád van. Tehát jelen esetben, ha hittant tanítasz, meg kell, hogy kapd a plusz 36.063 ft-ot.

A "mester" besorolás nem a végzettségedre vonatkozok. Az ugyan olyan szakmai-minősítési kategóri, mint mondjuk a PED2, csak adtak neki egy szép nevet.
Az, hogy főiskolai (alapképzés) vagy egyetemi (mester) diploma alapján kapod a fizetést, az a fizetéseden már látszik, mert magasabb a szorzód:
1. Az illetményalap számításának vetítési alapja 2017-b7n is 101500 forint.

2. Az illetményalap a vetítési alap
a) 119,6 százaléka középfokú végzettség esetén,
b) 174,5 százaléka alapfokozat esetén,
c) 193,2 százaléka mesterfokozat esetén.

ez még szorzódik az éveid száma alapján.

Tisztelt válaszadó!

2001-Ben szereztem, pedagógusi, történelem tanári diplomát. Utána közalkalmazottként kezdtem dolgozni, és mellette 5 éven keresztül másodállásban tanítottam. Az utónbi két évben külföldön éltünk, de most fogunk hazamenni és főállású pedagógusként szeretnék elhelyezkedni egy gimnáziumban. A kérdésem az lenne, hogy milyen bérre számíthatok?
Válaszát előre is köszönöm!

Nagy TímeaB

Tisztelt Hölgyem/Uram!

1999- ben szerztem tanítói diplomát. Egy tanévet tanítottam, majd közigazgatásban helyezkedtem el. 17 éves munkaviszonyom van és azon gondolkodom, hogy visszatérnék a pedagógus pályára. Kérdésem, hogy mennyi bérre számíthatnék.
Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Edit ! Szerintem Ped. 1-be kerülsz: A legalább hat év nem pedagógus-munkakörben szerzett szakmai gyakorlattal rendelkező és pedagógus-munkakörre foglalkoztatási jogviszonyt létesítő személy mentesül az előmeneteli rendszer gyakornoki szakasza követelményeinek teljesítése alól, és Pedagógus I. fokozatba kerül besorolásra.”

Forrás: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ad-7pWno_jEJ:2010-2014.kormany.hu/hu/gyik/gyakori-kerdesek-es-valaszok-a-pedagogusok-elomeneteli-rendszer-szerinti-besorolasaval-kapcsolatban+&cd=3&hl=hu&ct=clnk&gl=hu

Kedves Edit!

Gyakornok leszel. Sok munkával és tanulással majd 2 év után leszek Ped 1.

Kitartást.

Tisztelt Válaszadó!
A kérdésem az, hogy 25 éves közalkalmazotti munkaviszony után, amennyiben szakoktatóként középiskolában tanítanék, mennyi lenne a bérem? Jelenleg a közalkalmazotti tábla szerint I 10-ben vagyok.
Üdvözlettel

Tisztelt Válaszadó!
Érdeklődnék, hogy milyen besorolásba kerülök, ha 2004-ben szereztem a tanítói diplomát,majd másfél évet tanítottam. 2007-től gyeden, gyesen voltam 2016. szeptemberéig. Dolgozni kezdtem, mint tanító. A gyes ideje alatt volt munkáltatóm, és mellette őstermelő voltam. Köszönöm

Sziasztok!

Nehéz eligazodnom a bértáblán.
Tudnátok segíteni, hogy egy nem pedagógusnak, hanem iskolatitkárnak mennyi a nettó bére? Illetve számítanak-e korábbi évek szorzóként? Nyelvvizsgapótlék adható?

Köszönöm a segítséget.

Ani

Közalkalmazotti bértáblában keresd a besorolásodat.
Pld itt: http://www.bddsz.hu/sites/default/files/Kjt.%20ill%20t%C3%A1bla%202017..pdf ,ez nagyon jó részletes
Jogviszonyaid összesen / 3, = ez a Fizetési fokozat (3 éveként 1 fokozat emelkedés)
Fizetési osztály: a betöltött munkaköröd,iskolatitkár esetében D-G fizetési osztály az iskolai végzettséged függyvényében,
Ha ez a két dolog megvan az előző táblából leolvasod az összeget (a kettő metszés pontjánál), ez ki van egészítve a garantált bérminimumra.Bruttó bérről írok, a nettó nagyon sok minden mástól függ(családi adókedvezmény, bérkompenzáció, súlyos fogy. miatti kedv.)
Nyelvizsga pótlék szerintem csak a köztisztviselőknél van. Iskolában nincs ilyen elnevezésű pótlék. Aztán más kérdés a 2017.01.01-től adható 7+3% emelés amit úgy látom össze-vissza adnak meg a munkáltatók...de még ez is plusszba kellene jönni

Sziasztok!

6 éve vagyok gyermekfelügyelő (érettségit igénylő) pozícióban egy közoktatási intézményben.
2 év múlva lesz meg a tanári végzettségem.

A kérdésem az lenne, hogy az oktatási szférában töltött 6 évemmel, a diploma megszerzését követően 1-es vagy 3-as kategóriába sorolnak be? Van esély rá, hogy beszámítják a 6 évemet?

Kérlek titeket, ha találtok erről valamit írjátok meg!
Válaszaitokat előre is nagyon szépen köszönöm!

Én 2017-ben szereztem tanítói diplomát, előtte 11 évet dolgoztam magánszférába. Ped 1-be tettek ugyan, de azon belül csak a legalsó fokozatba, vagyis így nem számolták be az éveimet, de legalább nem gyakornok vagyok. Mondjuk nem fair, mert aki 11 éve végzett, de nem tanított, pl. multinál dolgozott, annak meg beszámítják, aminek örülök, csak nem egyenlő az elbánás, és nem tudom, hogy miért... :(
Írja, ha mást hallottál.

Én úgy tudom, hogy nem.

http://www.menedzserpraxis.hu/hir.php?hir_ID=1994
Pedagógusok besorolásával kapcsolatos kérdések
Pedagógusok besorolásával kapcsolatos kérdések
menedzserpraxis.hu
A Vhr. 14. § (3) bekezdése szerint „A legalább hat év nem pedagógus-munkakörben szerzett szakmai gyakorlattal rendelkező és pedagógus-munkakörre foglalkoztatási jogviszonyt létesítő személy mentesül az előmeneteli rendszer gyakornoki szakasza követelményeinek teljesítése alól, és Pedagógus I. fokozatba kerül besorolásra.” Amennyiben például a pedagógiai asszisztens pedagógus végzettséget szerez, ezt követően pedagógusként foglalkoztatják, pedagógus munkakörben szerzett szakmai gyakorlat és minősítő vizsga nélkül, közvetlenül a Pedagógus I. fokozatba kerül besorolásra, ha pedagógus-munkakörben történő foglalkoztatása előtt legalább hat évig pedagógiai asszisztensként vagy más nem pedagógus munkakörben dolgozott.

33 év tanítás után (ped II) nem akarok semmi többet,mint egy görög takarítónő (aki urrajnából jött) bérét, azaz netto 1500 EUR-t. A primitív kommentek írói, (orvsok dőzsölnek,stb, gondolkojanak el, ők mennyit fizettek, pl. hálájuk jeléül az orvosnak, mert meggyógyultak? SEMMIT! Mert fizetik a TB-t azaz semmit nem fizetnek a jó egészségügyért, innen a többi hazugság gyökere is a szakmákat illetően.) Hallottunk sztereotípiákat - ezeket általánosítjuk, aztán írunk szépeket. Tehát - kérek 450.000 HUF nettót mint 33 éve oktató mestertanár! Sajnos kiröhögnek, de a szobafestő a múltkor elkért kb. ugyanennyit, 2 szobáért, a prosti elkér 100.000-t egy menetért, a taxis elkér 20.000-t Ferihegytől KÖKIIg, mert ő szolgáltat. Hát ÉN is szolgáltatok (nemcsak szolgálok). Mi a vélemény skacok?

Tisztelt Pedagógusok!

Véletlen kerültem erre az oldalra és elkezdtem beleolvasgatni. Minél inkább tovább olvastam annál jobban ellenszenvesek lettek a pedagógusok hozzászólásai. Eddig szimpatizáltam önökkel és változatlanul sok mindenben egyetértek. Viszont a bérek miatt ne panaszkodjanak, sokkal több ember él ezen bérek alatt mint felett. Természetes, hogy mindenki szeretne magasabb bért jobb nyugdíjat, stb. Ellenben nem hinném belegondoltak, vagy beleéreznek azok helyzetébe akik sokkal kevesebb pénzből kénytelenek megélni. Amíg a pedagógus bérek "emelkednek" addig az öregségi nyugdíj 2008 óta nem változott és az ehhez köthető ellátások sem, családi pótlék, gyes, stb.
Tisztában vagyok azzal, hogy ez nem vigasz, viszont nem lehet egy szakmára kihegyezni a hangsúlyt és mellette a társadalom egyéb tagjairól megfeledkezni. Kissé reálisabban kéne látni szerintem és a társadalom összességében érezni a problémát.

Tisztelettel
Mindegy milyen név, vagy igaz, vagy nem.

Tisztelt "Picit máshonnan"! Hogyan is emelkedtek a pedagógus bérek? Engedje meg, hogy a konkrét példámon keresztül elmondjam Önnek: Ebben az évben lesz 40 éve,hogy a gyógypedagógia területén tanítok, értelmi fogyatékos gyermekekkel foglalkozom. Életem során tanítottam és tanultam: két szakos gyógypedagógiai diplomám mellé megszereztem egy magyar nyelv- és irodalom szakot, majd 50 évesen egészségtan végzettséget szereztem egyetemen. Fogyatékosok szociális ellátása területén még szakvizsgát is szereztem.(Megjegyzem, mind ezt saját költségemen fizettem, családomtól vontam el a szabadidőmet) Ha kellett beteg, hiányzó kolléga helyettesítését elvállaltam,ha volt heti 2-3 túlóra azt is megcsináltam. Férjem szintén 40 éve gyógypedagógus, ugyanabban a cipőben jártunk egész életünkben. A 2010-es béremből elvették a több diploma, a szakvizsga után akkor még járó pótlékot, túlórát és helyettesítést nem fizet az új oktatási rendszer.2010 után az éves bérem (bruttó bértömeg) jelentősen csökkent, s talán most a 2016-os őszi béremeléssel értem el a 2010 évi bértömeget. A béremelés 6 éven át tartó keresmény csökkenéssel járt! S higgye el, hogy nem vagyok egyedüli eset az országban. Önnek teljesen igaza van az öregségi gyugdí
jal és a többi területtel kapcsolatban is. Látom a tanítványok családjánál, hogy milyen helyzetben vannak, mennyi a fogyatékosügyi támogatás összege stb. De ne ránk tessék mindezért haragudni!Csak az igazság olyan nehezen derül ki, s mindenki csak a saját problémáját látja a legfontosabbnak. Nekünk pedagógusoknak kellene a többi kérdéssel is foglalkoznunk? Nekünk kellene a hangunkat a többiek érdekében is megszólaltatni? Talán együtt kellene, egymást segítve, egymásra odafigyelve.Köszönöm türelmét. Ági

Oldalak