Beküldte: Jnosch Időpont: 2008, június 17 - 09:13.
Témakör:
Szerintem tarthatalan helyzet, hogy sokan úgy dolgoznak a közszférában, hogy közben teljes nyugdíjat is kapnak. Az én főnököm is, akinek a bére kb. 300-400 ezer Ft lehet, hasonló összegű nyugdíjban is részesül. Közben rengeteg fiatal, vagy középkorú van munka nélkül, és ezek csak foglalják előlük a helyet.


Ez az oldal lassan nem a lényegről fog szólni, mert terelünk
Ez az oldal lassan nem a lényegről fog szólni, mert terelünk, fékezünk, mellé beszélünk ...
Igazán hasznos lenne, ha regisztrált lenne minden hozzászóló.
Nem csupán azért, hogy megfontoltan írjunk, hanem azért is mert hasznos lenne, ha valódi közszolgálati jelennel vagy múlttal rendelkezők lennénk.
Ami a pedagógusok és a diplomás takarítók esetét illeti azt gondolom szomorú, de igen sokan sok-sok mindennel próbálkoztunk az elmúlt években sok diplomával és évtizedes gyakorlattal annak érdekében, hogy szakmát, diplomá/ka/t adjunk gyermekeinknek.
DE: a lényegtől elkanyarodott ez az oldal valóban. Beszéljünk igenis a statuszokról, a közszféra immár inflálódott juttatásairól, leépítésekről, munkaidőről, az a számunkra különösen előnytelen nyugdíjrendszerről, a lemaradó, elmaradó, kisemmizett RATKÓ gyerekek helyzetéről, akik sok diplomával sem tudnak már talpon maradni, de nyugdíjba sem engednek bennünket miközben sokak nyugdíját, GYES-ét... mi finanszíroztuk igen sok és jó adó és járulékfizető alanyként..., mit sem az öregebbek sem a fiatalabbak nem tolerálnak, sőt felejtenek ilyen dolgokat.
Én is azt mondom, amit egy korábbi hozzászóló indikált: a mai Ratkó-soknál fiatalabb nemzedéknek csakugyan jussunk eszébe, amikor ők is 55-60 évesek lesznek. Akkor tudják majd csak meg milyen is annyi idősen teljes értékű munkát végezni naponta és dolgozni a családi otthonban is...vagy épp azért küzdeni, hogy el ne bocsássák, vagy kapjon munkát, ha leépítették, átszervezték pl.55-56 évesen, a nyugdíjának megállapítása előtt 5-6-7 évvel és beteg is, rokkant nyugdíjat pedig nem kaphat...
SZÉP NYUGDÍJAS ÉVEKET FIATALOK, de ne olyat, mint Ti akartok nekünk RATKÓ gyerekeknek!
nyugdíj mellett főállásban dolgozók
Az előzőekhez:
Nekem is van takrítónő ismerősöm,akinek véletlenül még diplomája is van, ráadásul iskolában takarít. Szokott mesélni cudar dolgokat,gyerekekről tanárokról egyaránt,úgyhogy szerintem ha megszűnne az állás lehet pályázni az irígyelt ,felelősség nélküli,felmosórongyos állásra,és lehet a szaros wc-ket mosni. Akinek nem inge ne vegye magára és nyílván nem mindenkire vonatkozik minden. Gondolkodjunk,mielőtt írogatunk!!! Csak az igazat!!!!!!!!!!!!!
A tanáraimért
Jó diák vagyok...
A tanáraimért bármikor szívesen vállom véleményem.
Szégyenkezem azok helyett, aki nem fizetik meg őket, akik degradáló véleményeket írnak róluk.
Diákként is úgy érzem sokan a saját gyerekeikért sem tesznek, nem tudják őket otthon nevelni, "nem bírnak velük", ők maguk (mármint szülők) is alkoholizálnak nem csak osztálytársaim, apa, anya félrejárnak, gyógyszereket szednek, arra isznak ők is, dohányoznak, elhízottak... Milyen példák ezek a szülők részéről. Milyen diákok azok, akik csak a tanáraikban látják, láttatják a hibákat?
Az én szüleim engem "vesznek elő",ha valami gond van velem az iskolában, soha nem a tanáraimban keresik a hibát...
Persze van sokféle pedagógusunk, ők sem egyformák...
Számomra az a megdöbbentő, hogy nyilvánosan és nem nyilvánosan megnyilatkozók, többnyire szava hihetetlen (ugye akkor hazug?) emberek is véleményt mondanak az iskoláinkról, tanárainkról és rólunk diákokról általánosítva...
Más szakmákról bezzeg pl. az orvosokról, ügyvédekről, kereskedőkről, politikusokról nem gondolják, hogy ugyanúgy mi gyerekek is akár igen rossz véleménnyel vagyunk, de azt mi is tudjuk, hogy pedagógusaink az iskolában negyedét sem keresik annak, amit ezekben a szakmákban legálisan és illegálisan lehet zsebre tenni.
Én bocsánatot kérek azok helyett is, akik szapulták ezen az oldalon és másutt istanárainkat. Igen több fizetés kellene nekik és szerintem is okos dolog lenne, ha rugalmasan mehetnének nyugdíjba, ahogy itt valaki leírta.
nyugdíj mellett főállásban dolgozók
Első teendő,megtanulni olvasni,mert ugye aki nem tudja,az tanítja!
Egyébként meg fáj az igazság? Ha irígyli az esetleges takarítónő dolgát, miért nem azt csinálja?
Hajrá petriné!
pedagógus fáradságra
Drága , Okos Petriné!
pedagógusok cikizése
Beküldte: Louis (nem regisztrált) Időpont: 2011, december 16 - 00:42.
Nem tudom drága, hogy Ön mit dolgozik bármelyik iskolába, lehet, hogy takarítónő?
Könnyebb dolga van, mint egy diplomás pedagógusnak, akinek a vérét szívját nevetséges fizetésért egész nap. Önnek meg jó esetben van 8 általánosa és egy felmosórongya, felelösség nélkül.
Aki nem dolgozott valaha pedagógusként az tartsa meg a véleményét.
A szünetek egyre rövidebbek, a tananyag egyre több, a gyerekek jogai egyre nagyobbak.
Cserélje már fel a mosóvödrét egy katedrával, ja egy picit még tanulni is kellene hozzá. Remélem ez nem gond?
pedagógusok cikizése
Nem tudom drága, hogy Ön mit dolgozik bármelyik iskolába, lehet, hogy takarítónő?
Könnyebb dolga van, mint egy diplomás pedagógusnak, akinek a vérét szívját nevetséges fizetésért egész nap. Önnek meg jó esetben van 8 általánosa és egy felmosórongya, felelösség nélkül.
Aki nem dolgozott valaha pedagógusként az tartsa meg a véleményét.
A szünetek egyre rövidebbek, a tananyag egyre több, a gyerekek jogai egyre nagyobbak.
Cserélje már fel a mosóvödrét egy katedrával, ja egy picit még tanulni is kellene hozzá. Remélem ez nem gond?
Ha ez így van szomorú
Ha ez így van szomorú, mert nem egyszerűen arról szól, hogy a nyugdíjas egy aktív korú helyét foglalja el, de visszaél minden tekintetben a munkavállalói jogokkal, sőt talán más cselekményeket is elkövet munkahelyi vezetőjének támogatásával vagy annak bizalmával visszaélve....
Ezeket nem látja már csak TE?
nyugdíj mellett főállásban dolgozók
Erre én is tudnék példát felhozni!Egyet értek az előttem szolóval!!!!!!!!!!!!!!
nyugdíj mellett főállásban dolgozók
XIII.kerület,gimnázium, A gazdasági vezető,aki szintén nyugdíjas és teljes állásba jó pénzért,a menzás gyerekek befizetett ebédjét hazahordja,a csókosát, miután lejárt a felmentése,visszavette 8 órába és szegénynek időnként még túlórát is fizet,hiszen a maszek dolgok elintézése sokáig tart. Ja és ahhoz is volt pofájuk,hogy egy 8 órásra meghírdetett állásra jelentkezőt a megbeszélés után,mikor jött felvételizni,már csak 4 órára vettek fel,ami egy szart sem ér,de jobb a semminél. Az egyik éhenhal,nem tudja fizetni a dolgait,a másik dőzsöl minden lelkiismeret furdalás és büntetés nélkül. Meddig tart ez még?
nyugdij mellett főállásban
miért engedik a vállalkozóknak azt, hogy nyugdijast alkalmazzanak, gondolok itt
háziorvosi rendelpkre, gyógyszertárakra, bankokra, ahol 73 évesen is nyugdijas takaritónőt alkalmaznak.
nyugdíj mellett dolgozni
Nagyon remélem (többen is)hogy 2012 01 től aki elmegy 40 év munka után nyugdíjba nem fog vissza maradni.Munkahelyet csakis így lehet átadni.
pedagógus fáradságra
nos minden rosszindulat nélkül -mivel iskolában dolgozom - hadd ne sajnáljam Önöket.pihenésre ugye ott a nyári szünet, az őszi, a téli és a tavaszi szünet,amely automatikusan jár, a gyerekek nevelése pedig már nem divat,nem keverednek konfliktusba velük, szóval azt hiszem sokan cserélnénk velük,ja és hogy a gyerek fölénybe van velük szemben, az pedig őket minősíti. a mai pedagógus csak olyan megélhetési szakma manapság,mint a megélhetési politikus.
nyugdíj és munkabér
Egyetértek. Én iskolában dolgozom, az igazgató, a gazdasági vezető és még kb 5 tanár ugyanilyen feltételek mellett dolgoznak. Ki kell őket takarítani,de gyorsan!!!!!!!!!!!!!
Mit tudtok az új
Mit tudtok az új törvényekről?Hogyan lehet dolgozni a nyugdíj mellett?
Én nem vagyok Ratkó korszakos gyerek,de 40évesként sem hiszem, hogy egyáltalán kapunk
nyugdíjat. Munkát meg mégannyira sem. Miközben a 66 éves anyukám ahelyett, hogy segítene az
unokái nevelésében inkább még a közszférában dolgozik.Nekünk ennyi a nagymama :-(((.Y
Nem foglalkozik mással csak a pénz kereséssel:-(!
Teljesen egyetértek Máriával.
Teljesen egyetértek Máriával. Nekem 3 gyerekem van 2 már diploma közelében, a harmadik 8 osztályos. Ha ő nem képes rá, hogy diplomát szerezzen, akkor lusta, buta ember lesz belőle. tudomásul kellene már venni, hogy nem mindenkinek adatik olyan tálentum, hogy diplomát szerezzen. Az a baj, hogy legújabban boldog, boldogtalan diplomát szerez. Talán jobb ha 10 évig tanul, csak diplomája legyen? Ezekből az emberekből milyen munkaerő lesz? Vagyis a mai viszonyok között különösen az állami szektorban nem számít, hogy mi van a diploma mögött, csak az a fontos, hogy legyen. Valahogy majd ellavírozik és megtanulja, hogy mit kell csinálni. Akinek pedig nincs diplomája, az maradjon csöndben, elégedjen meg a minimálbérrel. REmélem akinek nem inge nem veszi magára, mert nekem is lesz 2 diplomás gyerekem és normális időn belül fogják megszerezni.
Kedves Morzsi!Teljesen igazad
Kedves Morzsi!Teljesen igazad van,és nem mindenki akar orvos, jogász,ügyvéd,és egyéb értelmiségi lenni.Sokan vagyunk akik csak egyszerű dolgozó emberek akarunk maradni.Mert ha mindenki értelmiségi lenne,akkor ki dolgozna .Ki termelné meg a sok értelmiségi fizetését?
Kedves Morzsi! Teljesen
Kedves Morzsi!
Teljesen egyetértek Önnel.Én is család és két gyermek nevelése mellett szereztem 2 diplomát, plusz még két egyéb szakképesítést. Emellett dolgoztam,sok esetben nem 8 órát, többnyire nem vehettem ki tanulmányi szabadságot, neveltem a gyerekeimet. Most meg ott tartunk, hogy a diplomás gyerekemnek nincs munkája, nekünk nincs pénzünk és még sokaknak nem tetszik, hogy 40 ténylegesen ledolgozott év után el lehessen menni nyugdíjba, igaz, hogy ezt nekem csak 58 éves koromban lesz lehetséges. Miért nem azoktól sajnálják az öregségi nyugdíjat, akik 40-45 évesen (férfiak) elmennek öregségi nyugdíjba, akik közel 100 %-os nyugdíjat kapnak és emellett elfoglalják a munkahelyeket, mint biztonsági őr stb. - mert otthon unatkoznak. Hát ezt kellene már megszüntetni! Igaz, hogy nem kívánom, hogy pl. egy 50 éves rendőr rohangáljon a betörők után, de vannak egyéb lehetőségek pl. objektumok őrzése stb. - amit egyébként is plusz pénzekért tudnak csak biztosítani - ilyen esetben egyéb munkakörbe helyezéssel kellene ezt megoldani.Így nem foglalnák el a helyet egyéb munkanélkülitől, valamint nem kellene nyugdíjat adni a munka mellett.
Teljesen egyetértek!Van olyan
Teljesen egyetértek!Van olyan ismerősöm aki 25 éves két diplomával,még egy percet sem dolgozott bejelentett munkahelyen.És nyugdíjast is tudnék mondani,aki olyan nyugdíj mellett dolgozik ,hogy szívesen cserélnék vele fizetést vagy nyugdíjat.
A közszférában igen sokan
A közszférában igen sokan vannak még mindig akik nyugdíjuk mellett főállásban dolgoznak, elvéve a helyet a fiataloktól.(nyugdíj+ munka jövedelem). Tényleg valaki felülvizsgálhatná már az ilyen központi hivatalokat. Aki nyugdíjba ment marajon otthon, ha pedig dolgozni akar akkor ne legyen nyugdíjas, vagy szüntesse meg nyugdíját. Üv: Morzsi
Kedves Ismeretlen! "Nem
Kedves Ismeretlen! "Nem díjazom a 40 évet" címmel
Az élete során elgondolkodott azon, hogy aki fiatal korától kezdve dolgozott az nem biztos, hogy buta,vagy lusta volt. Nem mindekinek volt meg a lehetősége, hogy nappali tagozaton tanuljon. Persze addig a buta, meg a lusta társadalmi szolidaritást vállalt, hogy gyerekei tanulhassanak. Én az Ön minősítése szerint a buta, lusta kategóriába tartozom(még sok honfitársammal együtt).
De tájékoztatom, hogy sokan vagyunk akik munka mellett szereztek szakmát, érettségit és diplomát, egyéb szakmát adó szakképesítést.(Holtig tartó tanulás). Mindemellett dolgoztam,két gyereket neveltem akik szintén diplomátszereztek. Kédezem miért nem azzal foglalkozik,aki nyugdíjban van, mennyi szolgálati idővel ment nyugdíjba, mert olyanokból is sokan vannak akik az öregségi korhatár miatt lehettek nyugdíjasok, szolgálati idejük alig éri el a 15-20 évet.És nagyon örülök a 40 év utáni nyugdíjazásnak. Üdv: Morzsi
hehe, csak 300-400 ezret
hehe, csak 300-400 ezret keres? Az én főnököm egyik Kft ügyvezetőjeként 560 ezret, a másik Zrt. igazgatóság elnökeként 670 ezret, a harmadikban, a ....... ben ahonnan kimutyizták a vagyont az előző és még fel nem sorolt kft-be zrt-be Ltd-be onnan mint szakértő kap fizetést, az is vagy 4-500 ezer és asszem kb olyaaaaaan 180 ezer ft. a nyugdija.
De nálunk ő nincs egyedül. Az összes vezető nyugdijas és az összes krémje nyugdijas (középvez.) csak mi alkalmazottak vagyunk aktivak.
NEM díjazom a 40 évet!!! -
NEM díjazom a 40 évet!!! - hozzászólás egy hozzászóláshoz
Ne ítélkezz mások felett!
Nem mindenki azért nem tanult, mert tökfej, lusta és alkalmatlan volt. Eszedbe sem jut, hogy vannak köztük olyanok is, akik az anyagi lehetőségeik miatt nem tudtak továbbtanulni, ezért korábban elmentek dolgozni. És nem tingli-tangli munkát végeztek, mint ahogy írtad. Mert pl. a bányász, olvasztár szervezete a napi 8 órás munka után idő előtt tönkrement. Sajnos azokat a dolgozókat fizetik meg, akik értékteremtő munkát nem állítanak elő, a fizikai munkát soha nem díjazták.
Elnézem fiatal, tanult kollégáimat, hogy milyen "buták", egy értekezleten elhangzott jegyzőkönyvet nem tudnak hibátlanul megírni (helyesírási hibáktól hemzsegő iratot adnak ki a kezükből). No ilyenek a tanult, művelt kollégák !
Minden munkahelynek meg van a maga előnye és hátránya.
Ezen kár is vitatkozni, ezt különben már valaki korábban megírta eme honlapon.
További szép napot !
NEM díjazom a 40 évet!!! - hozzászólás egy hozzászóláshoz
Kedves Valaki, aki nagyon örül a 40 év utáni nyugdíjazásnak!
Én nem örülök, mert a tökfejek, akik alkalmatlanok voltak arra, hogy le is érettségizzenek, 40 év tingli-tangli munka után bizony nem fizettek komoly járulékot. És az én tanult gyerekeim most azért fizessenek több járulékot, hogy a buták és lusták hamarabb nyugdíjba mehessenek!
Ápolónőkről: a mai, vasággyal együtt 38 kg-os anorexiás nővérkékből három nem bír megmozdítani egy akkora beteget, mint amekkorát egy 60 éves .... ha én meglátok közeledni egy 10 éves forma kislányt, és kiderül, hogy ő nővér, és nem 10 éves, hanem 30, akkor szinte félek rábízni magam!!!!
40 év a lényeg!
Nagyon díjazom a 40 LEDOLGOZOTT ÉV utáni nyugdíjjogosultságot!! Ne életkor függő legyen már,hiszen nem biztos, hogy több évet megélt létére járulékbefizetései is értékelendők!Vannak olyan pályák, amiket 60 éves kor felett lehetetlen felelősséggel betölteni 45 ledolgozott év után:(kisgyermekkel foglalkozók, ápolónők,). Elgondolni is borzalmas, amint ilyen korú ápolónő magafajta korú beteget emelget izületes kezével,rossz derekával, vagy éppen tisztába teszi.!)--Ide is, oda is erejük teljében lévő,fiatal, jó fizikumú, üde és jó kedélyű emberek kellenek,akik egyedül 3 idősebb nővér munkáját is túlszárnyalják.--Vagy a kisgyermekek is a fiatal,szép,közéjük guggoló, közben nem jajgató ifjú pedagógusoktól kapnak életkedvet, boldogságot.Személyiségüknek nem használ az idős, depressziós tanító néni mindennapos látványa.
Egy jogcím kellene: munka,fiataloknak, nyugdíj,55-60 év fölött
Azt hiszem mindannyian ugyanarról beszélünk (írunk).
Én is védem a pedagógusokat.
Van egy korszak, ameddig be tud illeszkedni valaki és teljes energiával, megfelelő szellemi és fizikai kapacitásokkal képes dolgozni a "munka világába" -n.
Van egy korszak (45-50-55 év), amikor már egyre többet kell megpihenni, hogy másnap vagy hétfőn reggel ismét dolgozni tudjon az - magyar - ember.
ÉS: a magyar jelzőnek itt a földrajzi, életmódbeli és munkakultúra szempontjából igen komoly jelentősége van.
Aztán valóban egyetértek azzal is, hogy bizony a pedagógus igen-igen megfárad...
Tessenek Nekem egy szakmát,akár beosztást megírni, ahol folyamatosan 30-40 ember - napjában különböző korosztályok - előtt kell megfelelni: megjelenésben, (ruházkodás, ápoltság, illat, mosoly, frizura,...), naprakész tudásban, a humán, a társadalom és a technika, az informatika tudományában /idegennyelv tudásban/, politikában /diplomáciában:)/ is jártasan ...:) Ugye, hogy nincs ilyen szakma, munkaterület!
Mert valóban a rendőrök és a békekatonáink is úgymond velünk vannak egy közszolgálati - de ők köztisztviselői - kategóriában, ráadásul lásd a kormány és a miniszteri rendelet vonatkozásait - bérük és, ami ahhoz jön....és a nyugdíj korhatár...
A pedagógus - mindegy férfi vagy nő - igen megfárad a pszichés és fizikai terhelés miatt.
Javítson csak ki, valaki, 35 matematika vagy magyar dolgozatot, írjon elő naponta többször minden kis első osztályosnak a füzetében reumás kézzel, módszeresen , szakszerűen, körültekintően, értékelje a tanuló,az osztály, csoport teljesítményét is hasonlítsa az előzőekhez, gondolkodjon el, azon,ha jó volt az eredmény, hogyan fejlesszen tovább,ha nem volt az elvárt egyes esetekben, hogyan is zárkóztassa föl, aki nagyon lemaradt.
Hogy este esetleg saját édes gyermeke vasalt inget, nadrágot szeretne soron kívül, mert rendezvényre hívta tanára..., a férj tele gonddal panasszal érkezik haza, hát Őt is meg kell hallgatni, de a vállát is meg kell masszírozni mert nem tudja emelni a karját úgy fájlalja.. a másik gyereknek nem sikerült ma a ZH dolgozata, maga alatt van..., közben neki(mert ő is tanár) el kellett volna menni a fodrászhoz, de már csak a fürdőszobai hajcsavarás és abban "alvás marad" azért, hogy holnap a tanár néni is kellően ápoltan, frizurával üljön be a zsűribe a területi versenyen, hogy méltóképpen képviselje iskoláját is...
Mindez férfiban is leírható, de tanár úrnak talán annyival könnyebb, hogy van egy megértő, pedagógus felesége, aki meghallgatja, masszírozza a vállát és tudja, hogy az öltönyt kell reggelre kikészíteni a vasalt inggel és a megfelelő nyakkendővel, zoknival (természetesen textil zsebkendővel...), mert koszorúzási ünnepségre mennek a tanítványokkal.
Másnap reggel:
Időben - bőségesen - kell reggelizni a családnak, mert mindenkinek szoros lesz a napja, így aztán a villásreggeli után ott marad a mosatlan, mert arra nem marad idő reggel.... Majd, aki először hazaérkezik...
Szakad az eső, zsúfolt a busz, kocsival nem tudnak mindannyian járni, mert drága az üzemanyag - igaz a bérlet is - csatakosan érkezünk az iskolába, a rendezvényre, de rendbe rakosgatjuk magunkat mire indulhat újra a fentiek szerint minden az iskolában......... :)
Persze lehet, hogy mi így szoktuk - lehet, elismerem lazábban is - mások másként..., de minden pedagógus, aki lelkiismeretes állandó lelkifurdalással küzd pályája során: eleget tesz-e a család és az iskola elvárásainak, saját lelkiismerete szerint ugyanis szinte egész nap tanít..., mert este is ott a napi probléma megoldásának kérdése a fejében ... hogyan tovább...?
Nos, mindez egészségesen 35-40 éven át is sok, nemhogy betegeskedve 40-45-50 éven keresztül...
És valóban a rendőr és a katona és még sokan, aki kedvezményekkel mehetnek el nyugdíjba, nincsenek kitéve mindennek...
Hát bízzunk abban, hogy valóban kapunk végre mi is kedvezményeket, legalább a szolgálati idő csökkentésében ... :)
Nyugdíjjba! 2
Nekem minden ember a barátom. Maximum nem szeretem :)
Természetesen egy kicsit nyugodtabban gondolkodva, nem személyed ellen szól a kirohanásom, hanem a rendszer ellen. Teljesen életszerűtlen, fenntarthatatlan a mostani korkedvezményes rendszer, és ez nagyon dühít. Amíg a versenyszférában kihajtják az emberek lelkét, napi akár 13-14 órában, addig mondjuk a katonaságtól ugye el lehet menni 25 év után nyugdíjba? Kérdem én miért? A mostani katonák szinte fegyvert se látnak, lőni évente 3x lőnek max. Aki meg külszolgálatra megy, annak meg igen szép zsoldot fizetnek.
A tanároknak miért nem jár a 25 év+vesz. pótlék? Pedig nagyobb veszélyben vannak, mint a katonák-rendőrök? Mennyi katonaverésről hallottál mostanában? Vagy akár az orvosokról is beszélhetünk.
Bíróságok vannak tele nyugdíjas bírókkal. Akiknek csak a nyugdíjuk 500. Plusz a fizetésük, ami szintén legalább ennyi. Emellett fiatalok nem kapják meg a kinevezést, mert kriptaszökevény Marika nénin nem akar otthon unatkozni. Igaz, hogy 70 évesen már beszélni sem nagyon tud, nemhogy ítélkezni, de maradhat, majd kiosztjuk az ügyeit a fiatal bíróknak. Hát így megy ez.
Nem lesz ennek jó vége, de ahhoz, hogy változzon valami, még nagyon sok víznek kell lefolyni a Dunán.
HESZTERkének
Az, hogy Főnökbarátja Istvánt (továbbiakban: Pista bácsi)alkalmazzák a fénymásolók összeszámolására, valamint még májustól szeptemberig hóeltakarítási készenléti díjat kap, de amikor Pista bácsi szakértelmét már nélkülözni kell, és kiderül, hogy erre a tevékenységre semmi szükség, akkor az nem munka és nem munkahely, a fiatalok előtt pedig végképp nem áll nyitva. A lényeg pedig ez volt.
Az írásod többi részével teljesen egyetértek, ilyen alapokra lehetne egy minden értelemben egészséges országot felépíteni.
Komoly?
Komoly?
40 év után nyugdíj :))
UGYE BÍZUNK abban, hogy teljesül: 40 év munkaviszonyban töltött idő után nyugdíjban mehetünk?
REMÉLJÜK, hogy augusztus 1-től vagy szeptember 1-től elfogadja a parlament is, azért, hogy a RATKÓ korszak gyermekei mielőbb nyugdíjba mehessenek!
Valóba KELL A GYERMEKEINKNEK A MUNKAHELY, s így is keletkezhet 1 000 000 új munkahely..!
Ráadásul, ha minden nyugdíjaskorú valóban nyugodna...
MINDENKI ÍGY JÁRNA JÓL! :))
Nyugdíj melletti munkaviszony..., HELYETT új munkahelyek
Valójában - konkrét tények alapján - de megállapítható józan ésszel is, hogy bizony van munka, amit úgy láttatnak el, hogy X, Z vagy Y ismeretsége,bizalom élvezése jogcímen nyugdíja vagy főállású jogviszonya mellett végzi el a főállású dolgozók bérének többszöröséért a MUNKÁT, amelyet neki tartogattak....
Mert sajnos, ha nem Ő látja - vagy nem láthatja el - akkor kiderülhet, hogy már nincs is szükség gyakran arra a tevékenységre...
DE: érdemes lenne felülvizsgálni a törvényeket (mivel gyakran azok alapozzák meg az alkalmazásukat...) valójában (ha törvényesen teszik) sok esetben nem szakértő kellene, hanem az adott igazgatási,... terület munkaviszonyban foglalkoztatott szakembereinek előterjesztése, szakmai véleménye, szakértelme lehetne egy-egy döntés megalapozásához elvi szakmai alap...
Azt is érdemes lenne megfontolni, hogy, ha nyugdíjas v. rokkant valaki, akkor, amikor munkát végez miért nem függesztik fel a nyugdíj folyósítását...és ne legyen kivétel ...
Ha dolgozik valaki nyugdíjasként, akkor az adó és járulékbevétel legyen és ösztönözze a munkavégzésre a nyugdíjast is az, hogy ezen idővel tovább növelheti szolgálati idejét és a nyugdíja is emelkedhet tovább a további járulékfizetés arányában...annak függvényében..., de csak, ha ismét nyugdíjat folyósítanak neki, mert már nem foglalkoztatják.
Én már lassan önmagam ellen is írom mindezt, mert közelítek..., de a gyermekeinkre is gondolva: igenis, a nyugdíjas nyugodjon... olvasson, kártyázzon, teniszezzen, internetezzen, keresztrejtvényt fejtsen, várja haza az unokáját,vagy segítse a háttérből a gyermekét, unokáját, derítse föl az olcsóbb vásárlási lehetőségeket, szerelje a gyerek biciklijét, kísérje és tartson is úszni tudó unokájával az uszodába, süssön süteményt, főzzön neki ebédet, várja vacsorával, kössön pulóvert, ültessen palántát, vessen zöldséget, hogy egészséges legyen a táplálkozása, hogy levegőn legyen, ne gyötrődjön azon, hogyan maradjon szellemileg és fizikálisan egészséges, mert így lesz csak az...!
Csak sajnos elfelejtettük: a családban, a családért is lehet dolgozni és az is kifizetődik...
Nem kell 60-70 évesen pozíciókba beülni, mert lehet,hogy friss szellemileg, még egészséges is, de ........
ADJUK ÁT A MUNKAHELYEKET azoknak a fiataloknak, akik még pályán kívül vannak és 30-40 évesen nem találnak vagy nem kapnak stabil munkahelyeket..., hogy szülessenek végre - boldog -unokáink! :)
Szakember volna itt bőven,
Szakember volna itt bőven, csak pénz nincs. Egy kétszáz rugós nyugdíj mellett el lehet "szakérteni" négyórában vagy pár darab húszezresért, de egy jól képzett, tehetséges mérnök, közgazdász,stb., akinek családot kell fenntartani, és még olyan luxusra is van igénye, hogy hónap végén meg tudja tankolni az autóját, az nyilván nem fogja elvállalni.
Az pedig, hogy munkahely van bőven, csak a fiatalok nem akarnak dolgozni, egyszerűen hazugság. Rég bevált, korosztályokat összeugrató proli lózung. Az álláshalmozás és egyéb jogcímeket firtató kérdésekre született válasz. Biztos vannak ellenpéldák is, de szerintem vagyunk itt sokan, akik tudnának mesélni a "ha megmondod túlképzett vagy, ha nem mondod hazug vagy, ha meg mindent letagadsz, miért nincs OKJ-s takarítói végzettséged, hogy kitakaríthasd a budit" esetekről.
nyugdíjas foglalkoztatása
Milyen kedvezményekről írsz?
nyugdíj melletti munka
Nem az a baj, hogy nyugdíjat kap, hisz valószínűleg hosszú éveken át fizette a nyugdíjjárulékot, és megvannak az előírt követelmények. A nyugdíj tehát jár, a fizetéséért pedig dolgozik. A baj az, hogy még foglalkoztatják a közfrérában, főállásban. Lehet dolgozni égyéb területen is nyugdíj mellett. Persze van eset, mikor nem találnak helyette szakembert. Ilyet is tudok, és örülnek, ha még vállalja a munkát.
Hozzászólásom a 2010, június
Hozzászólásom a 2010, június 30 - 17:35. kelt cikkre vonatkozik!!
És nem vagyunk barátok....hogy néznénk ki csuhában???
Beküldte: Vendég (nem regisztrált) Időpont: 2010, július 1 - 11:32.
A fajta (latinul: varietas vagy cultivar) az élővilágban az egyes fajok háziasított állományain belül elkülönülő populáció. A fajta nem azonos a faj fogalmával. A fajta faj alatti kategória, tehát nem valódi taxon.
A fajtán belül az egyedek tulajdonságai viszonylag homogének, és a többi fajtától eltérőek. E tulajdonságokat a tenyésztők mesterséges szelekcióval (nemesítéssel) hozták létre és tartják fent. Például a kutya és a közönséges farkas egyazon faj háziasított és vadon élő állományai, de a kutyán belül számos fajta ismert, mint például puli, magyar vizsla, komondor stb.
Biológiai értelemben tehát az emberi fajon belül nincsenek fajták.
Mivel a kezdő közalkalmazott
Mivel a kezdő közalkalmazott bruttó bére olyannyira megalázóan alacsony, melynek nettó összege majdnem annyi, mint a munkanélküli járadék, melyért nem kell munkát végezni. Gondolom a leendő munkatárs nem azért tanult, hogy minimálbérét gürcöljön.
Mivel a kezdő közalkalmazott
Mivel a kezdő közalkalmazott bruttó bére olyannyira megalázóan alacsony, melynek nettó összege majdnem annyi, mint a munkanélküli járadék, melyért nem kell munkát végezni. Gondolom a leendő munkatárs nem azért tanult, hogy minimálbérét gürcöljön.
A fajta (latinul: varietas
A fajta (latinul: varietas vagy cultivar) az élővilágban az egyes fajok háziasított állományain belül elkülönülő populáció. A fajta nem azonos a faj fogalmával. A fajta faj alatti kategória, tehát nem valódi taxon.
A fajtán belül az egyedek tulajdonságai viszonylag homogének, és a többi fajtától eltérőek. E tulajdonságokat a tenyésztők mesterséges szelekcióval (nemesítéssel) hozták létre és tartják fent. Például a kutya és a közönséges farkas egyazon faj háziasított és vadon élő állományai, de a kutyán belül számos fajta ismert, mint például puli, magyar vizsla, komondor stb.
Biológiai értelemben tehát az emberi fajon belül nincsenek fajták.
Osztd meg és uralkodj: jó
Osztd meg és uralkodj: jó módszer, be fog nekik jönni. A kormánytisztviselői törvény is csak igazságtalanságot hozz egy bizonyos rétegre, lehet majd ott is irigykedni, gyüjőlködni (ha nekem rossz, nekik miért nem?)
a 140 ezer fős hadseregből 30
a 140 ezer fős hadseregből 30 fős hadsegetet faragtak. Így 44 évesen lettem 25 év után nyugdíjas. (2001 óta) A törvény megengedte szolgálati nyugdíjat, nem én akartam a seregből távozni. Mellesleg mire kitanítattak, akkor kellett lelépnek, akikor szellemileg szinten lettem volna: 2 főiskola, 1 egyetem, orosz és angol nyelvvizsga.
Ha úgy számolom, az öregségi nyugdíj korhatárhoz még 12 évem.
Ha a fiatalok munkát akarnak, találnak. Nálunk jelentkezett egy 22 éves fiatal lány, és azt mondta, ennyi pénzért nem jön közalkalmazottnak...ennyi
tanácsot kértem, nem kritikát
tanácsot kértem, nem kritikát
Az előző két hozzászóláshoz:
Az előző két hozzászóláshoz: Mo-on maximalizálni kellene a nyugdíjakat is, ugyanúgy, mint az állami vezetők fizetését.
Teljesen egyetértek az
Teljesen egyetértek az előttem szólóval. Talán az egészíteném ki, hogy a nyugdíjasnak két ellátást nem adnék. Ha mégis a munkát választja, akkor dolgozzon és ne hivatkozzon arra, ha egy nehezebb feladatot kap, hogy ó már öreg, vagy pedig menjen nyugdíjba. Nagyon sok 50 év körüli van a munkaerőpiacon munkanélkül, akik nem tudnak elhelyezkedni, mert sok helyen nyugdíjas foglalja az aktív korúak elől a munkahelyeket. Továbbá megszüntetném a nyugdíjas foglalkozatás után járó munkáltatói kedvezményeket, mert amíg ezek léteznek a cégek inkább a nyugdíjast fogják alkalmazni a spórolás miatt.
A nyugdíjról szóló törvényt
A nyugdíjról szóló törvényt kellene módosítani úgy, hogy aki öregségi és rökkant nyugellátásban részesül az sehol ne dolgozhasson, főleg nem hivatalban, ahonnak a legtöbb nyugdíjba vonult. Illetve a szolgálati nyugdíjba vonulás rendszerén is változtatni kellene, mert mégis felháborító, hogy 25 éves munkaviszonnyal rendelkezők nyugdíjba mennek, mellette főállásban dolgoznak közszolgaként. Ha valaki mégis szeretne nyugdíj mellett dolgozni azt tegye meg kiegészítő tevékenységet folytató vállalkozóként. A fizikai munkát végző nyugdíjasok körében sokkal kevesebben vannak, akik még munkát vállalnak nyugdíjas éveikben, mert azok szervezete igencsak elhasználódott pl. bányász, olvasztár, hengerész. A nyugdíjas ne vegye el a fiatalok elől a munkát, neki már van egy megélhetési forrása. Az összegen lehetne vitatkozni, hogy egyeseknek olyan alacsony a nyugdíja, hogy nehezen lehet belőle megélni. De jelenleg hazánkban a vállalkozók kizsigerelik az alkalmazottaikat, napi 10-12 órát dolgoztatják a munkavállalókat. A vállalkozó előszeretettel megfeledkezik bejelentési kötelezettségéről az APEH és egyéb szervek felé. Viszont a dolgozó béréből a járulékot levonja, amit saját céljára használ fel (járulékot csal). S a 10-12 órás munka után 70 e Ft nettó bért kap a dolgozó. No kedves nyugdíjasok ebből a pénzből hogyan lehet egy családot eltartani, gyereket iskoláztatni? És ez a pénz nem emelkedik évrő-évre, mint a a nyugdíj, mert az minden évben nettó értékben emelkedik. Szép napot !
Nyugdíjjba!
Nem akarok rossz indulatú lenni, de ehhez pofa kell barátom. Van képed 25 év után nyugdíjba menni, "fegyveres szolgálat"-ra tekintettel, de ahhoz nem vagy elgyötörve, hogy mellette dolgozz a közszférában.........
A te fajtád miatt nincs munkája a fiataloknak, miattatok éheznek családok.
(ide most egy nagyon csúnya dolgot írtam, de inkább elszámoltam sokig.....)
nyugdíj mellett foglalkoztatottak
Kicsit több tiszteletet kérünk az idősebb hölgyeknek, uraknak,ők csak azt teszik amit a jogszabályok megengednek, lássuk be, jól jön az az 1-2 százezer a zsebecskébe, egyszer valaki észre fogja venni, hogy itt lehetne fogni a pénzen és elküldik az összes "kedvezményezettet",akit mégis elküldenek előbb az mindig csóró takarító,vagy melós, a főnökök, nagyfőnökök ücsőrögnek tovább amíg rájk aszalódik a szék.
Tökéletesen egyet értek !!!
Tökéletesen egyet értek !!!
nyugdij mellett főállásban dolgozók
NAGYON IGAZAD VAN DOLGOZNAK A JÓ NYUGDIJ MELLETT ÉS TÖBB A PÉNZE MINT EGY HÁZASPÁRNAK AKI KISKORÚ GYEREK TART EL! ÉS PANASZKODIK ELFOGLALJA A HELYET A FIATALOKTÓL! RÉGEN NEM VOLT ILYEN VAGY DOLGOZOTT VAGY MENT A P...BA NYUGDIJBA.
nyugdíj melletti munkavégzés
2001. óta vagyoknyugdíjas (25 év fegyveres szolgálat után) és 30 éves közalkalmazott. A jubielumi jutalmat az ősszel megkaptam. Határozatlan idejű munkakörben dolgozom.
Kérdésem: az esetleges létszámleépítések alkalmával milyen okok alapján mondhatnak fel?
Milyen járandóságom lenne?
Ha esetleg 6 órás munkakört kinálnának fel, mire kellene odafigyelnem?
még ha valami fonto eszébe jut valakinek, írja meg.
Kösssz!!!
ZOLCSII
Társadalmi igazságtalanság a RATKÓ gyerekekkel szemben
Szomorú, de többek között az Idősügyi Tanács támogató véleményével tologatják ki a nyugdíjkorhatárt.
Ők véleményeznek – persze nekik érdekük – hisz nyugdíj csak emelkedik, mi RATKÓ-gyerekek pedig csakugyan soha nem megyünk nyugdíjba, pedig a legnagyobb befizetői voltunk, vagyunk a felosztó-kirovó rendszernek.
Minket nem kérdeznek.
Az baj, hogy a befizetéseket valóban az előttünk lévő korosztálynak fizetik ki, ahelyett, hogy a saját számlánk/számlájuk alapján kapnák vissza a juttatást.
Sok drága jó szociálpolitikus remek elméleteket gyártott….
A közgazdászok számolnak, de csak az orruk hegyéig látnak…
Nem tűnik fel senkinek, ez már társadalmi igazságtalanságnak is nevezhetjük a RATKÓ-sokkal szemben , ugye?
Sokan vannak, akik alig szereztek szolgálati időt és jóval több nyugdíjat kapnak, mint a minimálbér, pedig a minimálbéresnek is meg kell élni 2010-ben is…
A 130stb.- sok-sok ezer forint felett pedig el kellene gondolkodni, hogy az akítv pl. az átlag közszolga nettója mennyi is manapság…
A nyugdíj különös módon akármilyen éra van, akármilyen nagy a gazdasági válság emelkedik, míg az aktív korosztály bére a közszférában be lett fagyasztva….
Nem is szólva az utazási kedvezményekről a helyi járatokon, a vonatokon, fürdőjegyekről stb. más akár cégek által adott kedvezményekről.
Egy kis megszorítást ott nem lehetne a többi nemzedék érdekében …
Amár nyugdíjasok sem fizettek be annyit, hogy most bankbetétként vegyenek ki… az alapokból.
Ráadásul egy nyugdíjas – otthon lévő – ember sok-sok dolgot másként tehet, praktikusan, utána nézve áraknak, akcióknak, ráér naponta főzni, kertészkedni, varrni, kötni, barkácsolni, már másként ruházkodik (hisz beállt ruhatára van) másként étkezik (mert lassult az anyagcseréje, kevesebbre is van szüksége), kevesebbet költ szolgáltatásokra, mint pl. fodrász (csak mert lassabban nő a haja)…, nem növi ki ruháját a gyereke, nem kell menzát fizetnie a gyereknek, ….lehetne még sorolni, amit látni kell, ha akarja látni az akinek látni kellene!
Tiszteljük az idősebbeket, de….
Az aktív dolgozóktól elvonjuk a bér nagy részét adóban, járulékban, a kedvezményt, az időseknek adjuk, adjuk, adjuk, a munkanélküli, de ügyeskedő embereknek (tisztelet a kivételnek) ugyancsak elnézzük a fekete munkáját, az adócsalónak (kedves adóhivatali kollegák tudják…) elnézzük, figyelmeztetjük, nehogy megsértődjön….
Ez bizony súlyos értékvesztés és morálisan is mélyen húsba vágó ….
Szóval a RATKÓ korszak gyerekeit jó lenne elengedni nyugdíjba, mert nekik az elmúlt évszázadban is példátlan módon, de ~ 65 év alatt példátlanul méltánytalan módon kétszer is megemelték már a nyugdíjba vonulás idejét . . .
Tessenek még ilyen korosztályt mutatni, akinek sérelmére ennyi bűnt követtek volna el az évszázadok alatt!
Így valóban nem fognak gyerekek születni, mert miért is akarjanak a gyerekeim gyerekeket, ha látják, hogy anno 1952-56 született szülei is azért születtek, mert akkor az volt a politikai szándék, hogy szülni kell a nőknek, gyerekek kellenek . . .
Most pedig azt látják, hogy a szüleik leginkább nem kívánatos részei a társadalomnak és azt szeretnék, ha nem okoznánk gondot azzal, hogy vagyunk!
Pedig mi is szavazók vagyunk… nem csak a nyugdíjasok.
Szomorúan következetlen a magyar társadalom a RATKÓ korszak gyerekeivel szemben, ellenük intézkedik pedig, ha a népesség növekedését akarják akkor e korosztály kulcsszereplő, hisz példánkat látva nem akarnak gyereket a mai 20-30 évesek, aki a mi gyerekeink…!
Miért is nem? Lásd fent.
UI: és hol vannak a szakszervezetek, az ombucmanok?
Sajnos teljesen igaz, hogy a
Sajnos teljesen igaz, hogy a mai 53-58 éveseknek nem lesz nyugdíjuk. További szolgálati időt nem tudnak szerezni, mivel a "csóró" 200000-es, csirhe far-hát faló, jó beosztásban dolgozó nyugdíjasokat foglalkoztatják.Én is ebben a cipőben járok,56 évesen miattuk lettem munkanélküli,ugyanolyan végzettséggel mint ők.Akinek a járandósága meghaladja a minimálbér nettóját nem is engedném dolgozni,várja otthon a postást,vagy figyelje a bankszámláját.Sokan megvásárolták a rokkantnyugdíjat,most meg sírnak,hogy az milyen kevés. Aki semmit sem kap, annak mi legyen a kevés???????? Választások előtt ezt a nagyjaink nem feszegetik,talán a köv.kormány rendbe teszi a dolgokat.Szeretnék most nyugdíjas lenni! Állandó sírás rívást hallani felőlük,13.-ik havi nyugdíj,meg egyebek.Nincs még elég kedvezmény? Nyugdíjas utazási igazolvány,félárú tömegközlekedés,(ugyanannyi helyet foglal a trolin mint én, csak nekem ki kell fizetnem a teljes árú bérletet)szemétszállítási díj csökkentés,lakásfenntartási támogatás (ilyenkor a munkaviszonyt elhallgatják).No persze plusz az a tény,hogy mondjuk elölem meg a saját gyerekeik elől veszik el a munkát és karácsonykor játsszák a hős, nagylelkű, mártír nagymamát.Ezért kellene szeretnünk őket???? A kormány meg rájátszik a pénzéhes nyugdíjasra,előbb-utóbb úgyis viszik a temetőbe, a z utánuk következőknek meg nem kell nyugdíjat fizetni, mert nem lesz elég az eddig megszerzett 40-42 év munkaviszony, több meg nem lesz,mert nincs hol dolgozni.Jelentősen csökkenhetne a munkanélküli ráta,ha a nem kifejezetten rászoruló (min. a min.bér nettójával rendelkező nyugdíjasok mostmár élveznék a jól megérdemelt pihenést. Mindig azt hallani,hogy ők fáradtak,ledolgoztak 40 évet, (már aki 20 év után nem "szolgálati"nyugdíjas),akkor miért kaparnak mág mindig? Borzasztó!!!!!!!!!!!