Állami tisztviselők

Közszolgák figyelem! Van, akinek változik a bérezése

2016. április 15.

A hatályos köztisztviselői törvénytől eltérő jogállást és az előmenetelhez kapcsolódó, sávosan emelkedő illetményrendszert javasol az állami tisztviselőknek a Miniszterelnökséget vezető Lázár János.

A miniszternek a parlament honlapján pénteken elérhetővé vált indítványa új törvényt hozna létre (pdf), amely a fővárosi és megyei kormányhivatalok állami tisztviselőinek és ügykezelőinek szolgálati jogviszonyát szabályozná. Az előterjesztés jelentősen átalakítaná az érintettek bérét, amelyet így a jövőben az előmeneteli fokozatokhoz tartozó sávok alsó és felső határai között kellene meghatározni. Ezzel megszűnne az a jelenlegi gyakorlat, amelyben az állami tisztviselők fizetése egy alapilletményből, valamint annak kiegészítéseiből és pótlékaiból áll.

Lázár János javaslata módosítaná az állami tisztviselők előmeneteli rendszerét is: egy általános és egy kiemelt ügyintézői osztályba, azon belül pedig több fokozatba lehetnének besorolhatók. Az első előmeneteli fokozatban minden ügyintézőnek három évet kellene eltöltenie, majd a következőben nyolcat, míg a negyedik eléréséhez huszonöt év állami szolgálati jogviszonyra lenne szükség.

Ennyi fizetést kapnának

Az előterjesztés mellékletében szereplő táblázat alapján az érettségizett általános ügyintézők a legalacsonyabb előmeneteli fokozatban, állami fogalmazóként 160-200 ezer forint közötti illetményre, míg felsőfokú végzettségű társaik 180-300 ezer forintra számíthatnak.

Az ugyanott legmagasabb előmeneteli fokozatnak számító állami vezető főtanácsosok diploma nélkül 250-400 ezer forintot, az egyetemet, főiskolát végzettek 350-500 ezer forintot kaphatnak.

A kiemelt ügyintézők illetményének meghatározásánál nem számítana az iskolai végzettség, a legkisebb fokozatba tartozó állami szakértők 300-400 ezer forintra, a legmagasabb előmenetelt elérő szakértő főtanácsosok 360-500 ezer forintra számíthatnak.

Vezetői munkakörben az osztályvezetők 420-720 ezer forintot, a főosztályvezetők 530-800 ezer forintot kaphatnak.

Az indítvány szerint az állami ügykezelők bérezése 145-300 ezer forint között változhat, négy előmeneteli fokozatban.

Szakképzettség is kell

A Miniszterelnökség vezetője előírná, hogy a javaslat hatálybalépése után kinevezett állami tisztviselőknek két éven belül közigazgatási szakképzettséget kell szerezniük, a vezetői munkakörbe kinevezett állami tisztviselőknek pedig öt éven belül kormányzati szakképzettséget. A továbbképzések költségét mindkét esetben az állam fizetné, ugyanakkor a képzettséget meg nem szerzőknek utólag vissza kellene téríteniük tanulmányaik költségeit.

Helytelen magatartás, azonnali kirúgás

Új elem az indítványban az is, hogy az állami tisztviselő jogviszonya azonnal megszüntethetővé válhat abban az esetben, ha az érintett - munkahelyén vagy azon kívül - olyan magatartást tanúsít, amely "súlyosan rombolja" beosztása tekintélyét, munkáltatója jó hírnevét, a jó közigazgatásba vetett bizalmat vagy ami miatt elveszti a vezetője bizalmát.

Napi.hu
MTI

Hozzászólások

Mit lehet tudni a járásoknál az átsorolásokról? Tapasztalatok? Mi alapján határozták meg az illetményt a -tól -ig sávban?

Nálunk mindenki a tól összeget kapta meg tehát a minimumot...

Köszi. Vagy csak nem mondták el, budapesti járásoknál hallottam, hogy elég szépen kaptak, többet mint a minimum.

Mit lehet tudni a járásoknál az átsorolásokról? Tapasztalatok? Mi alapján határozták meg az illetményt a -tól -ig sávban?

Lázár is ennyiből tengődik vajon??Ez az emelés megint kinek jó??Ezeket az összegeket már nem bruttóban kellene megadni, nem beszélve arról, hogy ezek a sávok viccesek, és megint valakin múlik, hogy te esetleg a legalsó sávban leszel...és tényleg ez csak a dolgozók összeugrasztása, és elértük azt mostanra, hogy semmi kollegalitás nincs már a munkahelyeken, ezzel meg aztán csak növelik a feszültséget...régen szerettél dolgozni járni, most meg gyomorideggel megy be az ember, és várja a nap végét...Én ügykezelő vagyok, mostmár azt mondom én is, hogy sajnos...akkor ebben a státuszban volt szabad hely...viszont mostmár gazdasági feladatokat is ellátok az osztályon, a többi más mellett, mert "muszáj volt" elvállalni, és sem fizetéseltérítést, sem mást, most meg aztán kiderült, hogy szinte alig fog emelkedni a bérem, mihez képest kicsit nagyobb a nyomás rajtam, amivel nem lenne probléma, csak így már nem lesz kedvem hozzá....Teljes mértékben arra mennek, hogy elhúzzunk innen, és nem kell nyugdíjat és egyáltalán nem kell velünk foglalkozni...Ők meggazdagodtak, az a lényeg...és szemrebbenés nélkül csonthülyének néznek mindenkit...és mi ezt hagyjuk:(

A középfokú végzettségűek bértáblája vérlázító. Én is munka mellett tanultam, saját szabadidőmben, 1 milliót ráköltve. 3 évig nem volt karácsonyom, szilveszterem, sem szabadságom, mert minden időt a tanulásra fordítottam. A középfokú végzettségűeknek többször felajánlották, hogy lehet menni tanulni. Hány péntek délutánt és szombatot töltöttem a főiskolán, amíg mások szabadon rendelkeztek az idejükkel és aludtak. Most pedig pofánvágták a felsőfokú végzettséggel rendelkezőket, mert a bértábla szerint majdnem ugyanannyit fognak kapni.

Én nagyon szívesen tanultam volna a saját pénzemből is de nem engedte, mert más "kedvezményezettebb" kollégák már tanultak, vagy annyi feladatot kaptam, hogy időm nem volt. Képzeld az elmúlt kb 10 évben én sem voltam rendesen szabin, az ünnepek munkával teltek rengeteg túlórát nem is említem amit a kutya sem méltatott. Felnőtt a gyerekem és egyszer sem voltam vele nyaralni!!! Sok esetben a felsőfokú végzettségűnek én mondtam a jogszabályt.Tudom ez nem általános, nem is bántom aki rendesen dolgozott. De nagyon sokan voltak akik felvették a nyelv és egyéb pótlékokat, de semmit nem tettek érte, mert nem is használták.

A középfokúaknál a szociális helyzetet nézik, hogy jaj szegények, olyan keveset keresnek. Miért is? Én is munka és család mellett tanultam és ledolgoztam 35 évet. Mire is mentem vele? Semmire. Akik, annak idején nem vették a fáradtságot, hogy tanuljanak, ugyanott tartanak mint mi. Miért is? Még a végén le is köröznek, ha kiemelt ügyintéző lesz belőle. Nálunk a pénztáros bére, aki csak a pénzt szedi be a kormányablakban és semmi mást nem csinál, majdnem annyit visz haza, mint én. Pedig középfokúak még bőven vannak, pedig ingyen tanulhatnak, ha KAB-végzettségük van. Ja, hogy főiskolára járni az fáradtságos...... Ez az új törvény nagyon el van cseszve, akárhonnan is olvasom. Azonkívül messze em igaz, a 30 % emelés, amit a médiában hallunk. Van, akinek csak 5 %-ot emelkedett a fizetése. Nem engedték, csak a minimumot megadni. Akkor miért vannak a tól-ig határok? Az életpálya korán lezárul, nem köteles a munkáltató bért emelni, egészen nyugdíjas korig. Arra mindenesetre jó az új tv. hogy a dolgozókat egymásnak ugrassza.

Az már csak ráadás, ha elveszik a cafetériát, és mindjárt átmegy az 5 % emelés mínuszba.

Én csak azt nem értem, hogy az ügykezelők miért vannak így megkülönböztetve, ők miért kapnak sokkal kevesebbet más középfokúaknál?

Életpálya model gratula, lehetőséget ad pl. 180-300ezerig bért adni, tuti, hogy a többség a minimumot kapja majd! Ismerve a vezetői iránymutatást! Ja potlekok sehol, bőven lesznek vesztesei ennek a modelnek! Főleg az iskolázott, nyelveket is tudó részének!

Azért nem mindegy, hogy valaki milyen munkakört tölt be. Nálunk igen is a felsőfokú végzettségűnek eléggé az orra alá dörgölik, hogy maradj tovább, meg több feladatot és nehezebbet kapott. Továbbá az sem mindegy, hogy 1945-től kell tudni legalább 10 területen a jogszabályokat vagy egy aktuális igazolást kell kiállítani . Van akinek a munkáját kemény pénzügyi szankciók ütik meg ha elgépel valamit. Amúgy nálunk akik panaszkodtak többször fel lett ajánlva menjenek tanulni, de megmondták nem terhelik magukat és most jót röhögnek a markukba. Amúgy mielőtt én tanultam volna, saját pénzből, nekem is kevés volt a fizetésem és egyáltalán nem támogattak. Ha meg nagyon akarják most is meg van a kiskapu, hogy többet keressen egy közép, mint egy felsőfokú végzettségű, egyszerűen nem köztisztviselői hanem megbízási jogviszonyban van. Mindent ki lehet játszani, ha ki akarják. Előttem szóló nem a béremelést sajnálja, hanem az erőfeszítést amit tett egy előző életpálya miatt. Senkinek sem leányálom sem a tanulás meg a képzés. Aki megkínlódott vele az szerintem így is érzi.

A feladatok elosztásában soha nem tapasztaltam, hogy több és felelősségteljesebb munkát kapott volna a felsőfokú végzettségű közszolga. Évtizedeken keresztül ugyanazt a feladatot végezte a középfokú végzettségű is mint a felsőfokú nagyon hosszú ideje minimálbérhez közeli bérért. Az nem zavart?
Ugyanolyan bonyolult hatósági feladatokkal látták el, mint a felsőfokú végzettséggel rendelkezőt.
Valószinüleg sokan nem azért nem tanultak mert lusták voltak. Én személy szerint háromszor is jelentkeztem, hogy saját költségemen járjak, egyetlen esetben sem támogatta a munkahelyen. A pénzemet helyette nem tudtam nyaralásra költeni, ugyanis, ha okmányirodában dolgozik valaki, nem akkor mehet szabadságra amikor süt a nap! A középfokú bértábla tervezet sem tartalmaz egetrengető változást, ezért aztán nem igazán kellene egymást hergelni. Eddig nem zavart, hogy ugyanazt a feladatot végezte a középfokú végzettségű. 38 éve dolgozom köszolgálatban. Feladatok elosztásánél soha nem tapasztaltam, hogy több, vagy esetleg bonyolultabb feladatot osztottak volna a diplomásokra.

Ezzel teljesen egyet értek. Ráadásul az történt, hogy amíg tanult a kollega addig a középfokú végzettségű dolgozó dolgozott helyette is. Amikor meglett a diploma ez elfelejtődött csak a fizetés változott a kolléga javaára. A feladatok meg több esetben maradtak a középfokú kollégánál mivel Ő már ezt amúgy is érti. Sajnos nagyon rossz tapasztalatom van nekem is a "tanult" kollégákkal kapcoslatban.

Azon gondolkodom mennyi időt vett ennek a kidolgozása igénybe? Mi fogja ösztönözni az embert a tanulásra? Ezt elnézve semmi. Bele ölted a pénzed, a szabadidőd, a családod már ha tudtál még családi életet élni, mint közszférás. Ezen besorolás után nekem ne ejtse ki senki a száján, hogy munkaidő után ajánlott ingyen maradni. Az járt jól, aki nyaralásra költötte a pénzét és nem a saját képzésére. Több évtizedes munka után a mai világban ennyi leépítés után csak az maradt meg, aki értette a szakmát és nem volt lehetősége a gyereke vagy a beteg, idős hozzátartozója miatt elmenni. Nézzük már meg a vezetők hány éve vannak a szakmában.
A diplomák sem egyformák, jól tudjuk mely iskolákat nevez a köztudat diplomagyárnak. Többet vártam az életpályától. Nem középvégzettségű vezető főtanácsosokat. Kitérve szakirányú végzettségre komoly múltú egyetemeken, főiskolákon, tapasztalatra, stb. Ez konkrétan egy nagy nulla. Én úgy látom minden úgy van tálalva felfelé, hogy nagyon jó. Talán kérdezzék már meg azt is, aki hulla fáradtan este hazakolbászol. Sok gondolat forog bennem, de kár leírni.....azt sem értem mindek kezdtem bele.

Teljesen igazad van. Én is 40 évesen szereztem az első diplomámat (munka és család mellett), majd 48 évesen az egyetemi (mester) fokozatot is. A mostani életpálya modellel elérték azt, hogy egy 35 éves, ám szimpatikus (mármint a vezetőknek), középfokú végzettségű kolléga "szociális alapon" akár többet is kereshet, mint én. Csak gratulálni tudok az ötlet kidolgozóinak. Semmiféle szakmaiság, többféle végzettség, munkakör nem fog szerepet kapni.

Sajnos ez a bértábla sem igazságos, de az is már jó hír, hogy legalább foglalkoztak béremelés gondolatával. Bizony ezek a határok arra lesznek jók, hogy pofira is lehessen fizetési besorolást kapni! A képzettségről az a véleményem, hogy fontos bizony, de nem minden esetben az a jó munkaerő aki diplomás! Sőt! A munkakörök ellátásához gyakran semmi szükség nincs különösen magas végzettségre! Ugyan olyan feladatot látnak el szinte kivétel nélkül azok a munkatársak is akik csak középfokúval rendelkeznek! Csak ők dupla annyit keresnek hosszú évek óta, ráadásul lenézi a "butábbat", a munkája meg csapni való! Persze az orrát fönnhordja! Ez volt eddig, majd most lehet ezen változtatni! Legalábbis ez a bértábla lehetőséget ad rá! Ezt lehet alkalmazni igazságosan is és még igazságtalanabbul is! Mindenesetre már alig várjuk!

Összegzem: Túlzottan "pofa" szerint fog menni. A JATE, ELTE diploma már nem ér semmit? Minek tartanak ott 30 éve, ha minősítés dönt. Így is napi 12 órát dolgozunk eltitkolva, feketén. Keményen sarokba lesz állítva a melós, mert mi is csak melósak vagyunk. Oda a szakma, oda az elismerés.

Nagy gond lehet az utánpótlással - milliárdokat költ az állam új közszolgákra

2016. április 18.

Miközben nagy elbocsátásokat tervez a kormány a közszférában, jelentősen megemelné a közszolgák utánpótlására szánt keretet, 6,5 milliárd forintra; a külügy humánerőforrás gazdálkodásának megújítására pedig 2,9 milliárd forintot költenek még idén, uniós pénzből.

A legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent határozat egy januári határozatot módosít. Abban 3 milliárd forint szerepelt a Kormányzati Személyügyi Döntéstámogató Rendszer kialakítására. Ennek a helyére lép a Külgazdasági és Külügyminisztérium humánerőforrás gazdálkodásának megújítása és működési környezetének fejlesztése, 2,9 milliárd forintos kerettel.

A projekt keretében átalakítják a tárca humánerőforrás gazdálkodását és a belső szakmai képzési rendszerét, valamint az ehhez kapcsolódó működési környezetet. Létrehozzák a külképviseleti működést támogató, stratégiai szemléletű emberi erőforrás-gazdálkodási rendszert. A projekt célja a külügyi igazgatást és a külképviseleteket érintő személyügyi folyamatok rendszerszintű megújítása, valamint a tartós külszolgálat intézményére vonatkozó szabályozási rendszer felülvizsgálata. A szervezeti tudásbázis megerősítésére, valamint a korszerű ágazati tudásmenedzsment-rendszer kialakítására létrehozzák a Külügyi és Külgazdasági Tudásközpontot.

Nagy gond lehet az utánpótlás

A januári határozatában a kormány 1,5 milliárd forintot irányzott elő az új közszolgálati életpályához kapcsolódó személyzeti utánpótlásra. Ebből lett - immár a versenyképes közszolgálat személyzeti utánpótlásának stratégiai támogatása címmel - 6,5 milliárd forint. Az indoklásból: "A demográfiai előrejelzések alapján az elkövetkező évtizedben továbbra is számolni kell azzal, hogy utánpótlási nehézségek merülnek fel a közszolgálatban. Ez egyrészt a személyi állomány nyugdíjazásának még mindig magas arányára, másrészt a közszolgálat alacsony munkaerő-piaci versenyképességére vezethető vissza. Emiatt nem biztosított a modern szolgáltató állam működtetéséhez szükséges mennyiségű és megfelelő szakmai felkészültségű munkaerő utánpótlása.

Ezért a feladatellátáshoz szükséges megfelelő emberi erőforrás kapacitás tartós hiányát megelőző intézkedések megtétele indokolt. Ennek érdekében a projekt célja egyrészt növelni a közszolgálati életpálya vonzerejét, elősegíteni a pályára kerülők beilleszkedését, valamint megtartani a professzionális munkaerőt, másrészt mindehhez kialakítani egy támogató, stratégiai alapú integrált emberi erőforrás-gazdálkodási rendszert."

Újabb 8 milliárd adatbázisra

Végül a határozatban szerepel az integrált közhiteles víziközmű adatbázis létrehozása is 8 milliárd forintból. Az adatbázis lehetővé teszi, hogy a jövőben az ország összes településéről és víziközmű-rendszeréréről naprakész információk álljanak - központilag - rendelkezésre. Ezt használják a víziközmű-szolgáltatási engedélyek kiadásához, a felügyeleti és ellenőrzési hatósági feladatokhoz, továbbá a finanszírozás-tervezéshez is.

Mindhárom projekt a Közszolgáltatás Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP) része, a projektek megvalósításához csak az érintett minisztériumok és szerveik nyújthatnak be támogatási kérelmet.

Napi.hu
Németh Géza

Csak egy szűk kört érintenek a kabinet tervei

2016. április 18.

A 110 ezer közigazgatási dolgozó közül csupán 17 ezret érint az az állami tisztviselőkről szóló, életpályaként is felfogható javaslat, amelyet Lázár János nyújtott be pénteken a parlamentnek. A kormány ráadásul több tisztviselői illetménynél is lefaragott az összegekből – tudtuk meg. Az érdekvédők sztrájkra készülnek.

A közigazgatásban dolgozóknak alig 15 százalékát, mégpedig a járási kormányhivatalokban dolgozókat érinti csak az állami tisztviselőkről szóló jogszabálytervezet. A Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter által jegyzett javaslat a hatályos köztisztviselői törvénytől eltérő jogállást és előmenetelhez kapcsolódó, sávosan emelkedő illetményrendszert javasol az állami tisztségviselőknek.

„A többiekkel mi lesz?”

– Erősen foghíjas így az előterjesztés. A többi közszolgával mi lesz? Ők miért maradtak ki ebből? – vetette fel lapunknak a Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezetének (MKKSZ) főtitkára. Boros Péterné felhívta a figyelmet arra, hogy a járási hivatalokban 16 800 ember dolgozik, miközben az államigazgatás létszáma – a kormánytisztviselők és a köztisztviselők tábora együtt – 110 ezer. Az előterjesztés egyébként félreérthetően fogalmaz. Miközben már az első szakasz arról szól, hogy „e törvény hatálya a fővárosi és a megyei kormányhivatalok állami tisztviselőinek és állami ügykezelőinek állami szolgálati jogviszonyára terjed ki”, valójában csak a járási szintet szabályozza. Az általános indoklásból kiderül, hogy „a közigazgatási alsó szint, a polgárokhoz legközelebbi államigazgatási szervezet, a járás megerősítését és az ott dolgozók jogviszonyának újraszabályozását célozza meg elsőként” a javaslat.

Ám nemcsak a megyei és a fővárosi kormányhivatalokban dolgozókat felejtették ki, de a központi közigazgatási rész (azaz a minisztériumok állománya) és az önkormányzati alkalmazásban állók is kimaradtak az előterjesztésből – hívta fel rá a figyelmet az érdekvédő.

Mint mondta, álságos Lázár Jánosnak az az érvelése, hogy az önkormányzatoknál dolgozó köztisztviselőkkel és bérükkel az állam nem tud mit csinálni, mert az önkormányzati hatáskör. Van azonban egy sor olyan kötelező feladat, amit a helyhatóságoknak el kell végezniük, és azt kötelezően finanszírozza is az állam. Ilyenek például az anyakönyvi feladatok, az építési hatósági és a szociális feladatok egy része, vagy épp a temetkezéssel kapcsolatos ügyintézés is a helyhatóságoknál van.

Eltérés a béreknél

A települések kétharmada ráadásul nem jut helyi adóbevételhez, amiből bért lehetne emelni. Így az államnak igenis van felelőssége abban, hogy hogyan gondoskodnak az érintett emberekről – fogalmazott Boros Péterné. Utalt rá, hogy a csaknem 37 ezer önkormányzati köztisztviselőből 24 ezernek a fizetése nyolc éve nem nőtt. Az ő bruttó átlagkeresetük 170 ezer forint, de sokan vannak, akik csak 77 ezret visznek haza.

– Természetesen örül az MKKSZ annak, hogy a járási kormánytisztviselők keresete nő, de a többieknél is emelni kellene – mondta. További gond, hogy az érintett 16 800 embernek ugyan átlagosan 30 százalékos béremelést ígért a kormány júliustól (miközben a létszám 10 százalékkal csökken), de minden eddigi pótlékot „letisztítanak”, és az így kapott alapösszeg emelkedik. Ez viszont nem feltétlenül jelenti azt, hogy az egyes emberek fizetése nő. – Ez „ugrás a sötétbe”, és könnyen azzal járhat, hogy az egyének egy részénél nagy lesz az elégedetlenség. Ugyanez történt például a pedagógusoknál; ott az életpálya bevezetésére sok pénzt költöttek, de csak bizonyos kör járt igazán jól, miközben voltak olyanok, akiknek a keresete nem vagy alig emelkedett épp a pótlékok elvétele miatt – emlékeztetett.

Kiderült Lázár János javaslatából az is, hogy helyenként jelentősen eltért a kormány az egyes fizetési fokozatoknál attól, amit a korábbi egyeztetésen ismertettek. Az előterjesztés az előmeneteli fokozatokhoz tartozó egyes kereseti sávok alsó és felső határait szabja meg. Létrehoznának egy általános és egy kiemelt ügyintézői osztályt, azon belül pedig több fokozatba sorolnák a dolgozókat. Az állami tanácsosnál például az illetmény felső határa bruttó 400 ezer helyett 380 ezer, az állami főtanácsosnál 500 helyett 450 ezer lesz. A kiemelt osztályon belül azt tervezték, hogy az állami szakértő tanácsosok legalább 360 ezret kereshetnek, ezt levitte a javaslat bruttó 340 ezere. Főosztályvezetőnél a legmagasabb fizetés már nem 850, hanem 800 ezer, az állami ügykezelőknél pedig az illetmény alsó határa 220 helyett 200 ezer lett – sorolta a példákat a szakszervezet főtitkára.

Jogi bukfencek és áthelyezések

Új fogalmat is bevezet az állami tisztviselőkről szóló javaslat, ez pedig a hivatali érdekből történő átirányítás. Olyan ugyan eddig is volt, hogy az állami tisztviselőt más munkakörbe irányíthatták át, ám most a javaslat szerint „az állami tisztviselőt – legalább három munkanappal megelőzően – írásban kell tájékoztatni az átirányítás elrendeléséről, […] és az átirányítás megszakítás nélkül legfeljebb hat hónapig tartható fenn”. Ám vajon hogyan készülhetnek fel a családok három nap alatt arra, hogy valamelyik szülőt hat hónapra máshová helyezik át? – tette fel a kérdést a szakszervezeti vezető. Az sem világos szerinte, hogy miért szüntethető meg az állami tisztségviselő jogviszonya azonnal akkor, ha valaki a vezetője bizalmát elveszíti. Ezzel ugyanis nehezen megfogható, erkölcsi, etikai kérdést alakítanak jogi normává, ami szerinte „jogi bukfenc”.

Boros Péterné közölte, levelet ír az életpályával kapcsolatban az önkormányzati szövetségek vezetőinek, és tesz egy utolsó kísérletet, hogy elfogadható szabályozás szülessen. Ennek kudarca esetén viszont felkészülnek a sztrájkra – ismételte meg korábbi fenyegetését a főtitkár.

Július elsejétől a kormány tervei szerint a járási és megyei kormányhivatalok álláshelyeinek 10 százalékát szüntetik meg. A járási hivatalokban 16 800-an dolgoznak, megyei szinten pedig majdnem 17 ezren, vagyis a 10 százalékos csökkentés 3400 ember elküldésével járhat. A tárcák háttérintézményeinek átszabásával is akár több ezret faraghatnak le a létszámból, hiszen a beolvadó intézményeket az eddigi pénzkeret 80 százalékán veszik át a tárcák. Ez ugyan nem jelent automatikusan 20 százalékos elbocsátást, de biztosan lesznek ilyenek.

Magyar Nemzet
Markotay Csaba

Fővárosi és megyei kormányhivatalnokok: tervezet 36. § - 2017. január 1-től.
Pótlékok valóban kivéve: 3. § (6) bek. Nyelvpótlék, integrált ügyfélszolgálati 20 %, felsősfokú végzettséghez a 10 % és a többi illetménykiegészítés és pótlék.
Négy fokozat van a fizetésnél, amelyekben 3, 8, és 14 évet tölt a dolgozó, és a 25 év után kerül a legmagasabb, 4. fokozatba, amiben jó sok évet tölt a magas nyugdíj korhatár miatt, mivel a középfokú kb. 43 évesen, a felsőfokú pedig 3-4 évvel idősebben kerül ebbe.
A fizetési fokozatok alsó és felső határán belül szubjektív vezetői döntés határozza meg a bért. A kjt. egyik legnagyobb vívmánya sérül, ahol az idő előrehaladtával a bér emelkedett akkor is, ha valakit nem szíveltek a vezetők.
A 4. fokozatban a felső határ 500 000, ami most szép pénz, de nincs meghatározva, hogy ezek a pénzek hogyan változnak az idő múlásával. Egy mostani kezdőnek kb. 40 év múlva mennyi lesz a maximális mostani 500 000, mert az akkor már mit érne?

Olvastam a tv. javaslatot és nagyon nem erről volt szó. Nagyon szubjektíven lesz megállapítva mindenkinek a bére. Arról volt szó, hogy 30 % lesz az emelés, ha viszont minden pótlékot elvesznek, akkor miről is beszélünk????? Nem értek avval egyet, hogy a közép és felsőfokú végzettségű dolgozó ugyanannyit keressen. Akkor minek tanultam és szereztem 3 diplomát, amiből egy igazgatásszervező. Kormányablakban dolgozom és miért kell elvenni a KAB pótlékot? Este 6-ig 8-ig dolgozunk 2 műszakban és nonstop ügyfeleket fogadunk. Hol van az előrelépés lehetősége? 25 év mviszony után nem emelkedik a bér???? Ez ugye csak vicc. Mi az, hogy a kiemelt ügyintéző, ha valami miatt nem jó értékelést kap, akkor visszaveszik a bérét???? Miért kell mindenkinek elvégezni, akinek nem szakirányú a diplomája a NKE képzését???? Pozitívumot alig találtam benne. A szabadság nő 2 nappal és a 35 éves jubileumi jutalom egy hónappal. Nem egyszerűbb lett volna felemelni az illetményalapot 30 %-kal? Eddig is voltak eltérítések, amik szubjektívek voltak, de mindegy.

Dehogynem. Ha valaki a pedagógusok béremelése kapcsán túllátott az "alig dolgoznak, azt is rosszul, eddig is sokat kaptak, fogják be" állásponton, akkor láthatta, hogy az ígért emelésért cserébe elvették a pótlékok nagy részét. Csak akkor az egész nyáron lógó, alig dolgozó pedagógusokról volt szó. Tehát az nyilván jogos volt.
Nem kell hinni a mesékben.

A fővárosi és megyei címmel megjelenő hozzászólásomban nem kjt-t, hanem ktv-t akartam írni, ami eredetileg szabályozta a fizetési fokozatokat.